Няма засечен електромер, който работи извън класа си на точност. Това сочат резултатите от 650 проверки на „Енерго-про" в Североизточна България. Общо постъпилите жалби от клиенти на енергоразпределителното дружество за високи сметки за ток са 1 200, съобщи Мирия Димитрова - директор „Обслужване на клиенти" към „Енерго-про". Тя посъветва клиентите още да правят сравнения на консумираната електроенергия не с тази от предходния месец, а с тази от същия период на миналата година, като хората не забравят, че има и повишение в цената на тока.

По думите й, има само една основателна жалба, която се касае за неосигурен достъп до електромер и съответно начислени прогнозни количества консумирана електроенергия. Димитрова допълни, че до края на седмицата продължава кампанията на дружеството за прозрачност, по силата на която проверките на електромери се извършват безплатно.
По-рано днес екип на „Енерго-про" извърши проверка на електромер в жилищна кооперация на ул. „Софийско шосе". При по-висока сметка за ток за месец декември Илия Стоянов е подал жалба към дружеството. „При една и съща консумация сметката отиде от 50 на 70 лв., това ми е непонятно", коментира той. Проверката обаче показа, че уреда е изправен и работи в норма.