15-сантиметров лед се наложи да разбият русенските корабостроители, за да могат да спуснат на вода нов кораб. На помощ беше извикан мощен тласкач от „Пристанищен комплекс”, който начупи дебелия лед. За да не бъде засегнат корпусът на новия асфалтовоз от острите ръбове на леда, в лимана беше направено изкуствено течение, което отнесе в р. Дунав опасните замръзнали блокове.
Спуснатият на вода високотехнологичен асфалтовоз е втори подобен кораб, поръчан от алжирското държавно параходство „HYPROC”. Той има 5000 бруто регистър тона, дължина 104 м, неограничен район на плаване и отговаря на изискванията на Германски Лойд. Корабът е снабден с 2800 киловатов двигател “МАК”. Товарната част се състои от два танка за по 4200 куб.м суровина, която се превозва при температура 250 градуса.
Проектът е изготвен изцяло от Техническия отдел на „Крабостроителница Русе” АД. За пръв път такъв тип кораби се построиха не само в България, но и на Балканския полуостров и съседните държави през 2003 г. в Русе и бяха показани на различни световни изложения.