HydRU R1 е автомобилът, създаден от студенти от Русенския университет, който ще участва в състезанието за енергийно ефективни превозни средства Shell Eco-marathon 2017.
Русенци имаха възможност да го видят за пръв път по време на второто Иновативно младежко ЕКСПО. Амбицията на 30-членния екип е HydRU R1 да се състезава в клас „Градски прототипи“, задвижвани с водород. Първото участие ще бъде в Shell Eco-marathon Challenger Event – предварителен кръг, в който отборите, заявили участие за първи път, ще могат да тестват и правят подобрения по своите превозни средства. Шасито на автомобила е изцяло алуминиево, а външният му корпус е изработен от стъклен плат и епоксидна смола, разказа ръководителят на отбора д-р Иван Белоев. В момента HydRU R1 тежи 100 кг, но предстои оптимизирането на отделни негови детайли, за да се намали теглото му. Екипът предвижда да смени спирачната система, джантите, вратите и капака на багажника. Студентите вече работят по водородната клетка, с която автомобилът ще се задвижва и съвсем скоро предстоят първите тестове. Първи пилот ще бъде Кристина Нивелинова, а с конкурс ще бъде избран и втори пилот на болида. HydRU R1 става факт с подкрепата на академичното ръководство на Русенския университет, фондация „Русе-град на свободния дух“, Студентския съвет на Русенския университет и фирмите: Фибран България, BSN, Ирис детайл, Аква нова NRJ Soft, Дунав авто, Дартек, Бестимекс.
Русенци имаха възможност да го видят за пръв път по време на второто Иновативно младежко ЕКСПО. Амбицията на 30-членния екип е HydRU R1 да се състезава в клас „Градски прототипи“, задвижвани с водород. Първото участие ще бъде в Shell Eco-marathon Challenger Event – предварителен кръг, в който отборите, заявили участие за първи път, ще могат да тестват и правят подобрения по своите превозни средства. Шасито на автомобила е изцяло алуминиево, а външният му корпус е изработен от стъклен плат и епоксидна смола, разказа ръководителят на отбора д-р Иван Белоев. В момента HydRU R1 тежи 100 кг, но предстои оптимизирането на отделни негови детайли, за да се намали теглото му. Екипът предвижда да смени спирачната система, джантите, вратите и капака на багажника. Студентите вече работят по водородната клетка, с която автомобилът ще се задвижва и съвсем скоро предстоят първите тестове. Първи пилот ще бъде Кристина Нивелинова, а с конкурс ще бъде избран и втори пилот на болида. HydRU R1 става факт с подкрепата на академичното ръководство на Русенския университет, фондация „Русе-град на свободния дух“, Студентския съвет на Русенския университет и фирмите: Фибран България, BSN, Ирис детайл, Аква нова NRJ Soft, Дунав авто, Дартек, Бестимекс.