Ремонтът на Централна жп гара ще започне от подлеза. Това заявиха представители на концесионера ДЗЗД "Железопътна гара – Пловдив". Реконструкцията стартира през август, като търговските обекти ще се запазят. Ще бъде ремонтирана само част от подлеза, тъй като за останалата има договор между общината и друга фирма, която я стопанисва.
Изчакваме да приключи проектирането на пробива под жп гарата за свързването на булевардите "Васил Априлов" и "Македония", за да разположим финално строителството на обектите по концесията, обясни прокуристът на дружеството Димитър Столарски. Той уточни, че се предвижда изграждане на автогара, хотелска част и мултифункционален център с офисна и търговска част. Реконструкцията на самата жп гара е предвидена за края на инвестиционния период от четири години, като ще се спазят изискванията за недвижима културна ценност, посочи юристът Лидия Целова. Тя допълни, че на мястото на Транспортна болница ще се изгради паркинг за автобуси. Разрушените сгради ще се отпишат от активите на НК "Железопътна инфраструктура", но след построяването на нови на тяхно място те ще бъдат вписани отново, тоест ще останат държавна собственост, поясни Целова.
Тя подчерта, че концесията е за строителство и това е залегнало в решението на Министерски съвет, с което се дава зелена светлина на проекта. Манипулация е, че има вероятност концесията да бъде атакувана заради неизпълнение на клаузи. Договорът може да бъде прекратен при ясно определени в самия него условия, каза още Целова.
Идеята за автогара, която ще се строи по проект, дошла след оплаквания от страна на собственици на автобусни компании, които не били доволни от обслужването на другите две - "Родопи" и "Юг", които се намират в непосредствена близост, обясниха от дружеството-концесионер. Оттам уточниха още, че биха поели ремонта на целия подлез, ако бъде прекратен договорът с другата фирма.
Инвестициите, които ще направи ДЗЗД "Железопътна гара – Пловдив" за четирите години са в размер на 13,5 млн. лева с ДДС. Приходите за държавата от следващите 35 години на концесия ще бъдат 60 млн. лева. В сдружението влизат автобусната компания на Миролюб Столарски "Карат-С" (с 95% дял в него) и строителната фирма "Биад-С" на председателя на Българската камара на строителите Светослав Глосов (с 5%).