96163
Градски транспорт
Без намесата на общината и държавата няма как превозвачите да осигурим екологични возила за градския транспорт. Това заяви в интервю за Дарик собственикът на „Хеброс бус“ Веселин Дошков.
Той подчерта, че това е изключително сериозна инвестиция, за която са необходими много добри приходи. Превозвачът, който е един от тримата в състава на консорциум „Пловдив 2017“, не отхвърли идеята за „възраждането“ на тролейбусния транспорт, но уточни, че средствата, които ще са необходими за възстановяването на остарялата контактна мрежа, ще са идентични с тези, които биха похарчени за закупуването на електробуси.
Веселин Дошков не смята, че трябва да има увеличение на билетите за градския транспорт или ако има такова, то трябва да е минимално. Той обаче препоръча на общината да се увеличат парите, предвидени за повишаване разходите за преференциални пътувания, които към момента са около 1 млн. лв.
Относно удължаване работното време на градските автобуси, Дошков беше категоричен, че в късните часове те са почти празни. Въпреки това отбеляза, че ще е уместно по някои линии, които минават по основните пътни артерии на града, да бъдат пуснати автобуси, които да работят до 00.00 часа.
Превозвачът изтъкна, че един от най-сериозните проблеми в бранша е липсата на кадри - водачи на автобуси. За 2017 г., за цялата Пловдивска област, за категориите D и DE на изпит са се явили около 90 души, което - по думите му, меко казано, е нищо.
В консорциум „Пловдив 2017“ влизат трима от превозвачите в региона – "Хеброс бус“ на Веселин Дошков, "Меритранс" на Петко Ангелов и "Автотранс Чолаков" на Димитър Чолаков. До месец се очаква общината да подпише договор с временното дружество. Обществената поръчка е на стойност малко над 36 млн. лв. без ДДС.
Чуйте повече от приложеното аудио.
Той подчерта, че това е изключително сериозна инвестиция, за която са необходими много добри приходи. Превозвачът, който е един от тримата в състава на консорциум „Пловдив 2017“, не отхвърли идеята за „възраждането“ на тролейбусния транспорт, но уточни, че средствата, които ще са необходими за възстановяването на остарялата контактна мрежа, ще са идентични с тези, които биха похарчени за закупуването на електробуси.
Веселин Дошков не смята, че трябва да има увеличение на билетите за градския транспорт или ако има такова, то трябва да е минимално. Той обаче препоръча на общината да се увеличат парите, предвидени за повишаване разходите за преференциални пътувания, които към момента са около 1 млн. лв.
Относно удължаване работното време на градските автобуси, Дошков беше категоричен, че в късните часове те са почти празни. Въпреки това отбеляза, че ще е уместно по някои линии, които минават по основните пътни артерии на града, да бъдат пуснати автобуси, които да работят до 00.00 часа.
Превозвачът изтъкна, че един от най-сериозните проблеми в бранша е липсата на кадри - водачи на автобуси. За 2017 г., за цялата Пловдивска област, за категориите D и DE на изпит са се явили около 90 души, което - по думите му, меко казано, е нищо.
В консорциум „Пловдив 2017“ влизат трима от превозвачите в региона – "Хеброс бус“ на Веселин Дошков, "Меритранс" на Петко Ангелов и "Автотранс Чолаков" на Димитър Чолаков. До месец се очаква общината да подпише договор с временното дружество. Обществената поръчка е на стойност малко над 36 млн. лв. без ДДС.
Чуйте повече от приложеното аудио.