„Само за миналата година Пловдивският апелативен съд е разгледал 60 дела за пътно – транспортни произшествия, от които е последвала смърт на едно или повече лица. В сравнение с предходни години техният брой се е увеличил с близо една трета“, това каза в ефира на съдебната рубрика на Дарик радио „Темида“ съдия Христо Крачолов от Апелативния съд в града на тепетата.
Магистратът уточни, че от началото на годината до съдебната ваканция постъпилите дела от този вид са 33.
„Или казано по друг начин, всеки месец, и то само на втора инстанция, разглеждаме поне по пет случая, при които са починали хора в резултат на пътно- транспортно произшествие“, допълни той и уточни, че тези цифри показват само броя на присъдите, обжалвани пред Апелативния съд. В тях не са включени делата, приключили окончателно на първа инстанция или тези, при които на пострадалите е причинена само телесна повреда.
„Миналата седмица в едно съдебно заседание имахме насрочени седем дела, пет от тях бяха свързани с тежки пътни инциденти. За пръв път по време на съдебната ваканция, тази година, съдът се произнесе и по две искания за вземане на най-тежката мярка за неотклонение „задържане под стража“ по дела за катастрофи.
Последното дело, което приключихме е от днес. Състав на Пловдивския апелативен съд потвърди присъда, с която 43 годишен мъж е осъден на три години лишаване от свобода, които ще трябва да изтърпи ефективно. Той е признат за виновен за причиняване на катастрофа, при която е загинал 35- годишен велосипедист, след което е избягал от местопроизшествието“, разказа съдия Крачолов.
На база съдебния опит през годините, той поясни, че по отношение на високата скорост, е необходимо да се има предвид, че при удар автомобилът внезапно спира, хората, които се намират в него се стремят да запазят първоначалната си скорост. Върху тях действат т.нар. инерционни сили. Тогава телата на пътниците получават тежки увреждания не само от удари и деформации в купето. Често те дори изскачат през стъклото и падат на пътното платно.
„Може би на слушателите на Дарик ще е интересно да знаят, че ако един автомобил се движи с 50 км/ч и се удари челно в друг автомобил, който също се движи с 50 км/ч, скоростите им се сумират. Това означава, че натоварването на всеки един от тях е равен на удар в бетонна стена със скорост от 100 км/ч“, коментира още магистратът.
В ефира на „Темида“ той сподели една тревожно очертаваща се тенденция, а именно при която един автомобил спира, за да пропусне човек на пешеходната пътека, а друг автомобил, движещ се попътно в съседната лента, преминава с висока скорост, без да прецени ситуацията и удря пешеходеца.
Наказателното производство по случаите на тежките ПТП-та със загинали обикновено се развива на три инстанции и по този начин се гарантира максимална справедливост, категоричен е още съдия Крачолов.
Цялата тема чуйте в ефира на съдебната рубрика на Дарик радио „Темида".
Магистратът уточни, че от началото на годината до съдебната ваканция постъпилите дела от този вид са 33.
„Или казано по друг начин, всеки месец, и то само на втора инстанция, разглеждаме поне по пет случая, при които са починали хора в резултат на пътно- транспортно произшествие“, допълни той и уточни, че тези цифри показват само броя на присъдите, обжалвани пред Апелативния съд. В тях не са включени делата, приключили окончателно на първа инстанция или тези, при които на пострадалите е причинена само телесна повреда.
„Миналата седмица в едно съдебно заседание имахме насрочени седем дела, пет от тях бяха свързани с тежки пътни инциденти. За пръв път по време на съдебната ваканция, тази година, съдът се произнесе и по две искания за вземане на най-тежката мярка за неотклонение „задържане под стража“ по дела за катастрофи.
Последното дело, което приключихме е от днес. Състав на Пловдивския апелативен съд потвърди присъда, с която 43 годишен мъж е осъден на три години лишаване от свобода, които ще трябва да изтърпи ефективно. Той е признат за виновен за причиняване на катастрофа, при която е загинал 35- годишен велосипедист, след което е избягал от местопроизшествието“, разказа съдия Крачолов.
На база съдебния опит през годините, той поясни, че по отношение на високата скорост, е необходимо да се има предвид, че при удар автомобилът внезапно спира, хората, които се намират в него се стремят да запазят първоначалната си скорост. Върху тях действат т.нар. инерционни сили. Тогава телата на пътниците получават тежки увреждания не само от удари и деформации в купето. Често те дори изскачат през стъклото и падат на пътното платно.
„Може би на слушателите на Дарик ще е интересно да знаят, че ако един автомобил се движи с 50 км/ч и се удари челно в друг автомобил, който също се движи с 50 км/ч, скоростите им се сумират. Това означава, че натоварването на всеки един от тях е равен на удар в бетонна стена със скорост от 100 км/ч“, коментира още магистратът.
В ефира на „Темида“ той сподели една тревожно очертаваща се тенденция, а именно при която един автомобил спира, за да пропусне човек на пешеходната пътека, а друг автомобил, движещ се попътно в съседната лента, преминава с висока скорост, без да прецени ситуацията и удря пешеходеца.
Наказателното производство по случаите на тежките ПТП-та със загинали обикновено се развива на три инстанции и по този начин се гарантира максимална справедливост, категоричен е още съдия Крачолов.
Цялата тема чуйте в ефира на съдебната рубрика на Дарик радио „Темида".