След като заради липса на прозрачност един път беше отхвърлен, днес бюджетът на фондация „Пловдив 2019“ беше приет от ОбС на града с 26 гласа „за“, 1 „против“ и 12 „въздържал се“.
По време на дебатите по точката, част от съветниците, към които се присъедини и кметът Иван Тотев, отправиха упреци за голямата част използвани чуждици в отчетите на фондацията.
„Ще се съобразим с това“, заяви изпълнителният директор на "Пловдив 2019" Кирил Велчев, който изказа пред журналистите задоволството си от приемането на бюджета на „Пловдив 2019“.
12 милиона и 755 хиляди лева е финансовата рамка за 2018 г. на организацията, подготвяща домакинството на града под тепетата за европейска столица на културата през другата година.
За финансиране на проектите от културната програма на фондацията са заделени малко над 7 милиона и 800 хиляди лева.
Почти 2,5 милиона лева пък са предвидени за маркетинг и реклама. 480 000 лева по това перо са за телевизионен сериал, посветен на Пловдив – ЕСК.
За международна дейност през тази година фондацията ще похарчи 300 000 лева, а за заплати, осигуровки, наеми и други разходи 1 милион и 775 хиляди лева.
Още в средата на декември, миналата година, в студиото на Дарик Пловдив артдиректорът на „Пловдив 2019“ Светлана Куюмджиева заяви, че за обезпечаване на проектите, които вече са договорени от отворените покани и за големите фестивали, които ще се състоят, за тази година на фондацията й са нужни 12 милиона лева, като над 2 милиона от тях са за събитието, което ще открие ЕСК в началото на 2019 г.
Около 80 проекта и 250 събития са заложени засега за годината, в която Пловдив ще е европейска столица на културата. Фондацията ще бъде продуцент на около 30% от културната програма на града.
По време на дебатите по точката, част от съветниците, към които се присъедини и кметът Иван Тотев, отправиха упреци за голямата част използвани чуждици в отчетите на фондацията.
„Ще се съобразим с това“, заяви изпълнителният директор на "Пловдив 2019" Кирил Велчев, който изказа пред журналистите задоволството си от приемането на бюджета на „Пловдив 2019“.
Искра Койчева, Дарик Пловдив
За финансиране на проектите от културната програма на фондацията са заделени малко над 7 милиона и 800 хиляди лева.
Почти 2,5 милиона лева пък са предвидени за маркетинг и реклама. 480 000 лева по това перо са за телевизионен сериал, посветен на Пловдив – ЕСК.
За международна дейност през тази година фондацията ще похарчи 300 000 лева, а за заплати, осигуровки, наеми и други разходи 1 милион и 775 хиляди лева.
Още в средата на декември, миналата година, в студиото на Дарик Пловдив артдиректорът на „Пловдив 2019“ Светлана Куюмджиева заяви, че за обезпечаване на проектите, които вече са договорени от отворените покани и за големите фестивали, които ще се състоят, за тази година на фондацията й са нужни 12 милиона лева, като над 2 милиона от тях са за събитието, което ще открие ЕСК в началото на 2019 г.
Около 80 проекта и 250 събития са заложени засега за годината, в която Пловдив ще е европейска столица на културата. Фондацията ще бъде продуцент на около 30% от културната програма на града.