Среща между представители на ЕВН, Комисията за защита на потребителите и граждански организации ще се проведе в приемната на пловдивския омбудсман. Ще се разглеждат жалбите и сигналите на пловдивчани и необходимостта от подписване на индивидуални договори с дружеството. Проблемни са и контролът върху техническата проверка на електромерите, елиминиране на топлинните счетоводители, както и вменяването на "вежливост" в задълженията на техниците и инкасаторите.
Ще бъде обсъдена коментирана и възможността просрочените и несъбрани за период над 3 години „стари" задължения да се възприемат от ЕВН България като „загуби". Към дискусията ще се прибавят и предложенията за гражданите с битово потребление да не се начислява ДДС, тъй като са неравнопоставени на фирмите, на които то се възстановява.
В интервю за Дарик радио преди две седмици омбудсманът Димитър Атанасов заяви, че е готов да канализира исканията на протестиращите срещу енергоразпределителните дружества и заедно с екип от специалисти да обсъди как могат да се изпълнят.
Основните оплаквания срещу ЕВН са срещу инкасатори, които са надписвали сметки, а има и случай, при който техник е свързал неправилно електромер, което принудило мъж да плаща тока на съседа си. Има множество сигнали и срещу Топлофикация. Когато общественият посредник получи такива сигнали той ги насочва или към съответното дружество, или към Комисията за защита на потребителите, обясни тогава Атанасов.