Обсъдиха мерки за подобряване на обществения ред и сигурност в община Плевен
Обсъдиха мерки за подобряване на обществения ред и сигурност в община Плевен / obs-pleven

Вандалските прояви по детските площадки, липсата на места за паркиране и проблем с шума в късните часове на деня са сред основните проблеми, касаещи обществения ред в Плевен. За да бъдат решени тези и други подобни проблеми обаче е нужно да бъде актуализирана и нормативната база на Община Плевен в сектор „Обществен ред и сигурност".

Около тази позиция се обединиха членовете на Общинската комисия за обществен ред и сигурност на първото си за тази година заседание, информираха от пресофиса на ОбС-Плевен.

Комисията се председателства от Председателя на Общински съвет - Плевен Мартин Митев и включва представители на Община Плевен, ОбС - Плевен, полиция, прокуратура, пожарна, РИО - Плевен и охранителни фирми.

Обсъдиха мерки за подобряване на обществения ред и сигурност в община Плевен
netinfo

„Комисията е създадена с решение на Общинския съвет от 21 декември 2015 г. Нейните основни задачи са да проучва потребностите на населението в областта на обществения ред и сигурността и да прави предложения за решаването на проблемите, както и да съдейства за обединяване усилията на държавните органи, органите на местно самоуправление, неправителствените организации и гражданите за подобряване на обществения ред и сигурност", каза в началото на заседанието Мартин Митев.

След това думата бе дадена на зам.-кмета по обществен ред и сигурност Тодор Еленков, който представи накратко Стратегията за обществен ред и сигурност на Община Плевен, приета за периода 2012 - 2020 г. На базата на тази Стратегия всяка година се сключва Споразумение между Община Плевен и полицейските управления, действащи на територията й, изготвя се и двугодишен план за работа.

При обсъждането на тази точка бе посочено, че Стратегията за обществен ред и сигурност на Община Плевен и Споразумението трябва да бъдат актуализирани с оглед новите обстоятелства, които се налага да бъдат взети под внимание като емигрантската вълна, нарастването на агресията по пътищата, новите нива на наглост при битовата престъпност и борбата с наркоманията. Посочено бе и какво предвижда конкретно Община Плевен за подобряване на обществения ред и сигурност в краткосрочен план:

В областта на видеонаблюдението плановете са във втората фаза на проекта „Интегриран градски транспорт на Плевен" такова да бъде изградено на ключови места от пътната мрежа и на кръстовища в Плевен. Предвижда се и закупуването на два високопроходими автомобила за патрулиране, както и въвеждане на нощни общински патрули. Патрулите ще обикалят съвместно с представител на полицията и се очаква да започнат да действат от началото на месец май 2016 год.

Комисията обсъди и възможностите за координиране на действията между различните институции при получаваните на сигнали за нарушаване на обществения ред. По време на този дебат бяха очертани и конкретни проблеми в Плевен. На първо място бе посочена нуждата от осъвременяване на нормативната база в сектор „Обществен ред и сигурност". Практиката към момента в тази област показва, че част от действащите нормативни текстове не работят, заяви Мартин Митев. Той посочи, че вандалщината по детските площадки, в дворовете на училищата и в детските градини е другата гореща тема, по която трябва да се търси решение.

Друг сериозен проблем, който е редовна тема и в откритите приемни, е този с вдигането на шум и нарушаване спокойствието на гражданите в късните часове на деня. По тази тема на заседанието бе посочено, че нарушителите са основно шумни домашни компании и отделни заведения, неспазващи изискванията на Наредба 1 на ОбС - Плевен, където в чл.3 са посочени часовете, след които се забранява вдигането на шум /след 22,00 часа в работни дни и след 23,00 часа в почивни и празнични дни/. Отбелязано бе, че сигналите за шумни компании много често са от райони с общински жилища. В тази връзка бе посочено, че Наредба 18 на ОбС-Плевен регламентира реда за управление, ползване и разпореждане с общински жилищни имоти и на нейно основание може да се търси и решение на този род проблеми.

Като проблем за Плевен Комисията очерта и липсата на достатъчно места за паркиране, основно в централна градска част. При обсъждането на тази тема бе посочено, че е наложително Община Плевен да разполага с репатриращи автомобили.

В резултат на дебатите Комисията взе решение за следващото си заседание, което ще бъде в началото на месец май, да бъдат представени всички предложения за актуализиране на общинската нормативна база в сектора „Обществен ред и сигурност".