Навигационната обстановка по река Дунав е усложнена, но е нормална за този сезон на годината.
Десетки кораби остават блокирани край Свищов (ВИДЕО)
Подобна е ситуацията в целия участък на реката включително в Унгария, където вече има въведени ограничения. Засушаването и климатичните промени засягат българо-румънския участък и това оказва влияние върху корабоплаването. Това информираха от Изпълнителната агенция проучване и поддържане на река Дунав/ИАППД/.
Към този момент, най-критичен е участъкът в района на остров Белене на км 564-565, където се наблюдават дълбочини от 2 метра. За да се осигури нормалното преминаване на кораби в този участък, те трябва да имат газене 1.80 м.
В участъка се наблюдава неспазване на указаните ограничения от голяма част от корабоплавателите, което води до засядане плавателни съдове и съответно блокиране на фарватера
От началото на месеца се наблюдават ниски водни стоежи с ниски водни количества. За първи път от 2003 г. се наблюдават водни количества от порядъка на 1700 куб. м./сек., което оказва влияние върху дълбочините и най-вече върху дълбочините на критичните участъци.
В момента данните показват, че нивото при пегел Русе е минус 30, а прогнозите са до края на седмицата то да спадне до минус 40. Водните стоежи в момента са с 1 метър под нивата за ниско корабоплавателно регулационно ниво.
В момента двата кораба на Изпълнителна агенция “Проучване и поддържане на река Дунав” - „Осъм“ и „Вит“ работят по навигационната обстановка, за да се ограничи фарватера, който е с малка ширина.
За справяне с критичните участъци се изпълнява проект за драгажни дейности по удълбочаването на река Дунав. В края на септември приключиха планираните дейностите за 2019 г. като те ще продължат през следващата година, когато метеорологичните условия позволяват тяхното изпълнение.
Десетки кораби остават блокирани край Свищов (ВИДЕО)
Подобна е ситуацията в целия участък на реката включително в Унгария, където вече има въведени ограничения. Засушаването и климатичните промени засягат българо-румънския участък и това оказва влияние върху корабоплаването. Това информираха от Изпълнителната агенция проучване и поддържане на река Дунав/ИАППД/.
Към този момент, най-критичен е участъкът в района на остров Белене на км 564-565, където се наблюдават дълбочини от 2 метра. За да се осигури нормалното преминаване на кораби в този участък, те трябва да имат газене 1.80 м.
В участъка се наблюдава неспазване на указаните ограничения от голяма част от корабоплавателите, което води до засядане плавателни съдове и съответно блокиране на фарватера
От началото на месеца се наблюдават ниски водни стоежи с ниски водни количества. За първи път от 2003 г. се наблюдават водни количества от порядъка на 1700 куб. м./сек., което оказва влияние върху дълбочините и най-вече върху дълбочините на критичните участъци.
В момента данните показват, че нивото при пегел Русе е минус 30, а прогнозите са до края на седмицата то да спадне до минус 40. Водните стоежи в момента са с 1 метър под нивата за ниско корабоплавателно регулационно ниво.
В момента двата кораба на Изпълнителна агенция “Проучване и поддържане на река Дунав” - „Осъм“ и „Вит“ работят по навигационната обстановка, за да се ограничи фарватера, който е с малка ширина.
За справяне с критичните участъци се изпълнява проект за драгажни дейности по удълбочаването на река Дунав. В края на септември приключиха планираните дейностите за 2019 г. като те ще продължат през следващата година, когато метеорологичните условия позволяват тяхното изпълнение.