Поредица от срещи започват експертите на НАП с браншови, работодателски и професионални организации по повод предстоящите промени в Наредба Н18/2006. Целта на срещите е да бъдат обсъдени дискусионните моменти в нормативния акт и необходимите стъпки за привеждане на дейността на търговците в съответствие с новите изисквания. На първата среща с бизнеса представители на НАП се срещнаха с членовете на Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ), Българската стопанска камара и Българската е-комерс асоциация. В следващите седмици ще бъдат проведени срещи с представители на туристическия бранш, медицинските услуги, фармацевтичния сектор, финансово-счетоводната общност, търговията с горива, ритейл сектора и други.
По време на дискусията бяха обсъдени въпроси за адаптирането на т.нар. ERP системи към новите изисквания, отразяването на авансови и частични плащания в софтуерите за управление на продажбите, механизмите за отчитане на оборотите при разносната и мобилна търговия; фискалните правила за онлайн магазините и множество технически въпроси.
Междувременно стана ясно, че проектът за изменение на Наредба Н18 вече е публикуван за обществено обсъждане на сайта на Министерството на финансите http://www.minfin.bg/bg/legislation1/230 и предвижда следните по-важни срокове:
29.03.2019 г.
Собствениците на електронни магазини, стартирали дейност преди 29 декември 2018 г. и получаващи плащания, изискващи издаване на фискален бон /в брой, с банкови карти и др./, подават информация в НАП чрез портала за електронни услуги на агенцията.
31.03.2019 г.
1. Смяна или модифициране на касовите апарати на регистрираните по ДДС лица, които не ползват софтуер за управление на продажби в търговските обекти /СУПТО/.
2. Бензиностанциите посочват данни за размера на ДДС, акциз, покупна и продажна цена на горивата във всяка касова бележка.
30.06.2019 г.
1. Смяна или модифициране на касовите апарати на нерегистрираните по ДДС лица, които не ползват СУПТО.
2. Смяна на електронните системи с фискална памет на бензиностанциите.
30.09.2019 г.
Всички търговци - независимо от това дали са или не са регистрирани по ДДС, използващи СУПТО, трябва да сменят или модифицират касовите си апарати и да приведат използвания от тях софтуер в съответствие с нормативните изисквания. От 1 октомври 2019 г. софтуерът следва да управлява всички фискални устройства, намиращи се в търговския обект.
31.12.2019 г.
Ползвателите на Интегрирани автоматизирани системи за управление на търговската дейност (ИАСТУД), най-често внедрени в големите търговски вериги, ги привеждат в съответствие с изискванията на наредбата
По време на дискусията бяха обсъдени въпроси за адаптирането на т.нар. ERP системи към новите изисквания, отразяването на авансови и частични плащания в софтуерите за управление на продажбите, механизмите за отчитане на оборотите при разносната и мобилна търговия; фискалните правила за онлайн магазините и множество технически въпроси.
Междувременно стана ясно, че проектът за изменение на Наредба Н18 вече е публикуван за обществено обсъждане на сайта на Министерството на финансите http://www.minfin.bg/bg/legislation1/230 и предвижда следните по-важни срокове:
29.03.2019 г.
Собствениците на електронни магазини, стартирали дейност преди 29 декември 2018 г. и получаващи плащания, изискващи издаване на фискален бон /в брой, с банкови карти и др./, подават информация в НАП чрез портала за електронни услуги на агенцията.
31.03.2019 г.
1. Смяна или модифициране на касовите апарати на регистрираните по ДДС лица, които не ползват софтуер за управление на продажби в търговските обекти /СУПТО/.
2. Бензиностанциите посочват данни за размера на ДДС, акциз, покупна и продажна цена на горивата във всяка касова бележка.
30.06.2019 г.
1. Смяна или модифициране на касовите апарати на нерегистрираните по ДДС лица, които не ползват СУПТО.
2. Смяна на електронните системи с фискална памет на бензиностанциите.
30.09.2019 г.
Всички търговци - независимо от това дали са или не са регистрирани по ДДС, използващи СУПТО, трябва да сменят или модифицират касовите си апарати и да приведат използвания от тях софтуер в съответствие с нормативните изисквания. От 1 октомври 2019 г. софтуерът следва да управлява всички фискални устройства, намиращи се в търговския обект.
31.12.2019 г.
Ползвателите на Интегрирани автоматизирани системи за управление на търговската дейност (ИАСТУД), най-често внедрени в големите търговски вериги, ги привеждат в съответствие с изискванията на наредбата