Дирекция ”Гражданска защита” –  Кърджали  стартира  срещи с кметовете
Дирекция ”Гражданска защита” – Кърджали стартира срещи с кметовете / netinfo

По нареждане на министър Е. Етем, директора на Дирекция ”Гражданска защита” – област Кърджали - К. Павлов, стартира поредица от срещи с кметовете на общини от областта преди пролетното пълноводие. След съгласуване на основните въпроси на среща с областния управител инж. А. Коджаманов, до сега са проведени такива с ръководствата на общини Крумовград и Ардино. В присъствието на С.Мехмед - кмет на общ. Крумовград и Р.Мурад-кмет на общ. Ардино бяха набелязани редица конкретни мерки за подобряване на координацията на институциите по места, с цел защита живота на гражданите и минимизиране на последствията при евентуални наводнения през пролетния период.

На срещите бяха обсъдени въпросите по актуализиране на аварийните планове,състоянието на критичните участъци,мостове,прагове,диги и други, а така също и наличието на нерегламентирани дейности в коритата на реките.Основно внимание бе отделено на състоянието на потенциално опасните язовири на територията общините, необходимостта от извършване на проверки и изискване от собствениците им да поддържат достатъчно свободен обем с оглед не допускане на критични ситуации през пролетния сезон.Обсъдена бе и необходимостта от извършване на ревизия на канализационната и отводнителна мрежа в общините.В срок до 15.02. трябва да бъде изготвен и представен списък с наличната специализирана техника в общините, която може да се използва при възникване на критични ситуации.

Основно бяха обсъдени и изискванията на Закона за защита при бедствия, регламентиращи обявяване на бедствено положение и прилагане на мерки с цел овладяване на възникналата ситуация и провеждане на спасителни и неотложни аварийно-възстановителни работи.

С цел създаване на по-добра организация по места в случай на бедствие, бе обсъден и въпроса от създаване на щаб за координиране на спасителните и неотложни аварийно-възстановителни работи.

Друга основна тема на срещите бе и предстоящото пускане в експлоатация на Оперативния комуникационно-информационен център /ОКИЦ/ на министерството в областния град.Центъра ще работи на денонощен режим и в него ще се приема и оценява информация за възникнали природни бедствия и ще се приемат сигнали на граждани.Той ще осъществява координацията между частите на единната спасителна система на територията на областта, като поддържа връзка с общините,полицията,пожарна безопасност и защита на населението и бърза помощ.

Срещите с ръководствата на останалите общини трябва да приключат до 15.02.