Кметът на Община Дупница инж.Методи Чимев сключи договор днес за европейско финансиране в размер на 7 042 899,05 лева по т.нар "Интегриран градски транспорт" на територията на Дупница. Проектът е изключително важен, защото обхваща сериозен периметър от цялостно преасфалтиране на улици от града. "Отпаднаха вече притесненията, че нещо може да попречи да стартираме. Договорът от днес е вече факт. До месец и половина обявяваме процедура за инженеринг за дейностите. Най-важното за мен, а и не само, а и за всички наши съграждани е свързан с инфраструктурата. Именно този проект ни дава възможност dа ремонтираме 7,12 км улична мрежа по трасето на новата автобусна линия 5. Не случайно около 4 млн.лева са заложени за инфраструктура. За да бъда по конкретен това са улиците "Отец Паисий", "Венелин", "Георги Икономов" , известна като "Бригадирска", "Велико Търново", "Бузлуджа", "Седма Рилска дивизия" и други. Не говорим за кърпене на дупки, а за цялостно асфалтиране. Много е важно да отбележа, че в този проект е и уличната инфраструктура на "Социалните жилища", където живеят над 600 наши съграждани. Радвам се, че най-накрая ще можем да решим проблемът в този район, защото хората там с основание негодуваха и аз не мога да им се сърдя, а няма да изпадам в подробности да обяснявам защо не се реализира. Който е следил знае причината. Освен преасфлатиране, в случая говорим за вертикална и хоризонтална маркировка, тротоари", заяви инж.Чимев. "В интерес на истината, договорът се забави, защото не беше нормално да се прави надземна инфраструктура, без да е направена подземна. За целта са необходими около 2 млн.лева за подмяна на водопровод и канализация и вече работим в посока на осигуряването им. Това е трайно решаване на проблемите. Спрели сме на вариант инженеринг, за да избегнем ситуации изпълнител да се оправдава с проектанти и да влизаме в русло, което не е приятно. По този начин и самото изпълнение като дейност ще бъде много по-добро. Разбира се, параметрите ги задава Община Дупница. В проекта едва 880 000 лева са заложени за автобуси, не че не е важно, разбира се, но по-важен е социалният ефект - в случая инфраструктурата. Ще се работи заедно с проектът за жк. Бистрица и наистина няколко месеца ще бъдем работна площадка и дискомфортът за всички ще бъде голям. Но аз вярвам, че никой няма да има нищо против да изтърпим няколко месеца подобен режим на дискомфорт, но впоследствие да ни е комфортно години напред", допълни инж.Чимев.
Припомняме, че по този проект се предвижда изграждане на светофарно кръстовище в района на "Севдината фурна", 13 нови спирки, електронни табели за автобусните спирки, които да указват разписанието, система за следене на маршрутните разписания и други.
Припомняме, че по този проект се предвижда изграждане на светофарно кръстовище в района на "Севдината фурна", 13 нови спирки, електронни табели за автобусните спирки, които да указват разписанието, система за следене на маршрутните разписания и други.