Открит за движение от днес е лот 1 Оризово - Димитровград от автомагистрала „Марица“. С построяването на 31,4-километровата отсечка завършва цялостното изграждане на автомагистралата - от връзката й с АМ „Тракия“ до гранично контролно-пропускателния пункт „Капитан Андреево“ на българо-турската граница.
Проектът „Изграждане на АМ „Марица“ лот 1 и лот 2” се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Със средства от оперативната програма са построени общо 65,62 км. На 28 май т. г. бе пуснато движението по лот 2 - от Димитровград до Харманли, с дължина 34,22 км. „Марица“ е третата изцяло завършена магистрала с финансов ресурс от ЕС след „Тракия“ и „Люлин“.
Новия магистрален участък откриха президентът Росен Плевнелиев, премиерът Бойко Борисов, министрите на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров, представители на строителя и надзора.
Участъкът от Оризово до Димитровград е на територията на областите Пловдив, Стара Загора и Хасково и преминава през общините Братя Даскалови, Първомай, Чирпан и Димитровград. Започва южно от гр. Чирпан, пресича р. Марица в района на с. Ябълково и завършва при км 36+400 на около 5 км югозападно от Димитровград.
На обекта са изградени 22 големи съоръжения. Сред тях са мост над река Марица - с дължина 470 м, мост над р. Стара река /156 м/, мост над р. Банска /131 м/, мост над язовир „Добри дол“ /56 м/, 6 селскостопански надлеза, 8 селскостопански подлеза, 4 надлеза на пътни и железопътни комуникации, 4 паркинги и др. При построяването на най-голямото съоръжение – моста над р. Марица в близост до село Великан, са използвани 288 греди от предварително напрегнат стоманобетон и над 10 000 куб. м бетон.
Със завършването на последния участък от АМ „Марица“ се увеличава пропускателната способност на трасето, свързващо София и границата с Република Турция. Ще се разтовари движението по първокласните и второкласните пътища в областите Пловдив, Стара Загора и Хасково, по които досега преминаваше тежкотоварният и туристическият трафик от и към южната ни съседка. Транзитното движение се изнася извън населените места, в непосредствена близост до път I-8. Това ще доведе до намаляване на времето за предвижване и опазване на околната среда чрез цялостно редуциране на вредните емисии, замърсяването на въздуха и нивото на шум. За повишаване безопасността на движение по целия участък е положена хоризонтална маркировка със светлоотразителни перли и са монтирани ограничителни системи, отговарящи на всички европейски изисквания.
С пускането на лот 1 Оризово - Димитровград се очаква средногодишно за денонощие трафикът да бъде 8 500 МПС през 2015 г., 11 145 МПС през 2020 г. и 15 701 МПС през 2040 г.