Китайци искат да изграждат завод за трактори и локомотиви на бившето летище на Узунджово. Това стана ясно днес, когато 21 авиополк с база в Узунджово отпразнува своята 65 годишнина днес. Стотици бивши пилоти, офицери, сержанти и волнонаемни служители се събраха, за да отпразнуват своя юбилей.
„Нека никога да не забравяме кои сме и колко е славна историята на пазителите на небето над Тракия и Южна България“, призова един от последните командири на крилатия полк о. р. полк. Велико Киряков. 21-и авио полк на ВВС на НРБ е създаден още през март 1951 г, но първоначално е базиран на летището в Граф Игнатиево.
Полкът е част от десета изтребителна авиодивизия. Две години по-късно, през 1953 полка е пребазиран на летище „Узунджово“. Самолетният парк отначало е включвал самолети ЯК-11, Як-17 и Як-23, МиГ-15, МиГ-17, МиГ-19 и МиГ-21.
След края на Студената война през 1993 г. е закрит, а част от самолетите са придадени на деветнадесети изтребителен авиополк. Наследник на узунджовци е Четвърта изтребителна авиобаза, впоследствие преименувана на Двадесет и първа изтребително-бомбардировъчна авиобаза, която е закрита окончателно през юни 2002 г.
Преди две години теренът на някогашното бойно летище беше прехвърлен от военното министерство на Община Хасково. Един от амбициозните бизнес проекти беше да бъде превърнато в център за утилизация на пътнически самолети.
Преговорите с немски авиогигант се провалиха, казаха бившите военни. Други проекти предвиждат пистите да станат карготерминал. Има разговори и със сериозен китайски инвеститор за изграждане на завод за трактори и локомотиви, но и този проект е на много ранна фаза. Над 2000 декара терени пустеят.
„Нека никога да не забравяме кои сме и колко е славна историята на пазителите на небето над Тракия и Южна България“, призова един от последните командири на крилатия полк о. р. полк. Велико Киряков. 21-и авио полк на ВВС на НРБ е създаден още през март 1951 г, но първоначално е базиран на летището в Граф Игнатиево.
Полкът е част от десета изтребителна авиодивизия. Две години по-късно, през 1953 полка е пребазиран на летище „Узунджово“. Самолетният парк отначало е включвал самолети ЯК-11, Як-17 и Як-23, МиГ-15, МиГ-17, МиГ-19 и МиГ-21.
След края на Студената война през 1993 г. е закрит, а част от самолетите са придадени на деветнадесети изтребителен авиополк. Наследник на узунджовци е Четвърта изтребителна авиобаза, впоследствие преименувана на Двадесет и първа изтребително-бомбардировъчна авиобаза, която е закрита окончателно през юни 2002 г.
Преди две години теренът на някогашното бойно летище беше прехвърлен от военното министерство на Община Хасково. Един от амбициозните бизнес проекти беше да бъде превърнато в център за утилизация на пътнически самолети.
Преговорите с немски авиогигант се провалиха, казаха бившите военни. Други проекти предвиждат пистите да станат карготерминал. Има разговори и със сериозен китайски инвеститор за изграждане на завод за трактори и локомотиви, но и този проект е на много ранна фаза. Над 2000 декара терени пустеят.