През 2015 година бе представено социологическо проучване във връзка с подготовката на проекта за Интегриран градски транспорт на Габрово, от което стана ясно, че 21.6% от населението на града използва лични автомобили, 56% върви пеш, 16.4% използва таксиметрови услуги и само 5.4% използва градски транспорт.
Тази информация обяви през март същата – 2015 година, пред местния парламент Екатерина Караколева, управител на „Общински пътнически транспорт". Тя наблегна на факта, че тези 16.4% съвсем не отразяват хората, които ползват таксита на повикване.
На официална церемония Христова подписва договор за три нови автобуса
Ще припомня една ситуация от януари 2018 година, за която Дарик информира подробно.
Изнервени граждани сигнализират, че има проблеми с градския транспорт. Автобус номер 2 в 7:00 часа не минал по спирките, не се появил и следващият по график в 7:20 часа. Премръзналите и ядосани хора тръгнали пеша на работа. Същата била ситуацията и предния ден.
Зам.-управителят на „Общински пътнически транспорт“ Детелин Цветков обясни, че във фирмата много добре знаят за проблема.
Остава надеждата времето да се постопли и графикът на градския транспорт ще се нормализира. И дано най-сетне да пристигнат дългоочакваните 14 чисто нови електробуси и автобуси.
Община Габрово има намерение да закупи 10 употребявани метанови автобуса. Цената им е 500 000 лева, които ще бъдат осигурени от постъпленията в местната хазна.
От пресцентъра на Община Габрово коментираха, че администрацията работи по няколко процедури за доставка на 34 броя автобуси за обслужване на линиите на градския транспорт.
„При пазарни цени от около половин милион лева за един нов автобус с двигател с вътрешно горене или малък градски автобус на ток и почти два пъти повече за дванадесет метров автобус на електричество, за съжаление, не всички необходими превозни средства могат да бъдат фабрично нови. Въпреки това, до началото на следващото лято се очаква да бъдат доставени 14 броя чисто нови автобуси, от които 3 броя дванадесет метрови на природен газ, 3 броя електрически дванадесет метрови и 8 броя електрически с дължина до 9 метра.”
За модернизиране на градския транспорт ще бъдат закупени 14 нови автобуси, които отговарят на европейските норми за вредни емисии от двигателите. Това съобщиха през ноември 2017 година от Община Габрово, при стартирането на проекта „Развитие на устойчив градски транспорт на град Габрово“.
Становището на Община Габрово е, че е много важно да се осигурят и резервни автобуси, които да се използват когато някое от наличните превозни средства, поради повреда, временно излезе от строя.
До началото на зимния сезон ще бъдат купени и автобуси от столицата, за които от администрацията уверяват, че са добре поддържани.
„Целта е да се ограничат в максимална степен пропуските при изпълнение на линиите в зимния сезон, когато автобусите дефектират много по-често”, твърдят от Община Габрово.
Накрая ще разкажа за моя последен опит с движението на автобусите на общинското дружество. По принцип повече от 10 години не съм ползвател на услугите на фирмата. Станах такъв преди седмица, като ми се наложи да от отдалечен квартал на Габрово да стигна до централната част.
Разписание нямаше, пристигнали на спирката хора ми казаха, че автобус се очаква след 20 мин. При изтичането на това време ми направи впечатление, че хората търпеливо си гледат Фейсбук профилите или спокойно разговарят помежду си.
Проявих интерес за очевидното закъснение и получих отговор, че този автобус едва ли ще дойде, но след още 20 минути има друг. Той също не дойде. 10 минути след изтичането на вторите 20 пристигна друг номер автобус, за който тази е последна спирка.
Направи обратен завой и спря, за да слязат пътниците, на десетина метра от спирката. Тогава, за моя изненада, хората от спирката изведнъж се затичаха вкупом, за да се качат. Разбира се, последвах ги. Вътре проявих любопитство за тази реакция и вече спокойните пътници ми обясниха, че ако не стигнат навреме - автобусът можело да тръгне без тях.
Затова им се налага да тичат. Според мен, това забавяне, липсата на разписания, тичащите пътници обясняват нуждата от коренна промяна в качеството на обслужване. Вероятно трите автобуса, договор за доставката на които се подписва днес, са крачка към това.
Тази информация обяви през март същата – 2015 година, пред местния парламент Екатерина Караколева, управител на „Общински пътнически транспорт". Тя наблегна на факта, че тези 16.4% съвсем не отразяват хората, които ползват таксита на повикване.
На официална церемония Христова подписва договор за три нови автобуса
Ще припомня една ситуация от януари 2018 година, за която Дарик информира подробно.
Изнервени граждани сигнализират, че има проблеми с градския транспорт. Автобус номер 2 в 7:00 часа не минал по спирките, не се появил и следващият по график в 7:20 часа. Премръзналите и ядосани хора тръгнали пеша на работа. Същата била ситуацията и предния ден.
Зам.-управителят на „Общински пътнически транспорт“ Детелин Цветков обясни, че във фирмата много добре знаят за проблема.
Остава надеждата времето да се постопли и графикът на градския транспорт ще се нормализира. И дано най-сетне да пристигнат дългоочакваните 14 чисто нови електробуси и автобуси.
Община Габрово има намерение да закупи 10 употребявани метанови автобуса. Цената им е 500 000 лева, които ще бъдат осигурени от постъпленията в местната хазна.
От пресцентъра на Община Габрово коментираха, че администрацията работи по няколко процедури за доставка на 34 броя автобуси за обслужване на линиите на градския транспорт.
„При пазарни цени от около половин милион лева за един нов автобус с двигател с вътрешно горене или малък градски автобус на ток и почти два пъти повече за дванадесет метров автобус на електричество, за съжаление, не всички необходими превозни средства могат да бъдат фабрично нови. Въпреки това, до началото на следващото лято се очаква да бъдат доставени 14 броя чисто нови автобуси, от които 3 броя дванадесет метрови на природен газ, 3 броя електрически дванадесет метрови и 8 броя електрически с дължина до 9 метра.”
За модернизиране на градския транспорт ще бъдат закупени 14 нови автобуси, които отговарят на европейските норми за вредни емисии от двигателите. Това съобщиха през ноември 2017 година от Община Габрово, при стартирането на проекта „Развитие на устойчив градски транспорт на град Габрово“.
Становището на Община Габрово е, че е много важно да се осигурят и резервни автобуси, които да се използват когато някое от наличните превозни средства, поради повреда, временно излезе от строя.
До началото на зимния сезон ще бъдат купени и автобуси от столицата, за които от администрацията уверяват, че са добре поддържани.
„Целта е да се ограничат в максимална степен пропуските при изпълнение на линиите в зимния сезон, когато автобусите дефектират много по-често”, твърдят от Община Габрово.
Накрая ще разкажа за моя последен опит с движението на автобусите на общинското дружество. По принцип повече от 10 години не съм ползвател на услугите на фирмата. Станах такъв преди седмица, като ми се наложи да от отдалечен квартал на Габрово да стигна до централната част.
Разписание нямаше, пристигнали на спирката хора ми казаха, че автобус се очаква след 20 мин. При изтичането на това време ми направи впечатление, че хората търпеливо си гледат Фейсбук профилите или спокойно разговарят помежду си.
Проявих интерес за очевидното закъснение и получих отговор, че този автобус едва ли ще дойде, но след още 20 минути има друг. Той също не дойде. 10 минути след изтичането на вторите 20 пристигна друг номер автобус, за който тази е последна спирка.
Направи обратен завой и спря, за да слязат пътниците, на десетина метра от спирката. Тогава, за моя изненада, хората от спирката изведнъж се затичаха вкупом, за да се качат. Разбира се, последвах ги. Вътре проявих любопитство за тази реакция и вече спокойните пътници ми обясниха, че ако не стигнат навреме - автобусът можело да тръгне без тях.
Затова им се налага да тичат. Според мен, това забавяне, липсата на разписания, тичащите пътници обясняват нуждата от коренна промяна в качеството на обслужване. Вероятно трите автобуса, договор за доставката на които се подписва днес, са крачка към това.