Община Трявна е домакин на поредица от уъркшопи в различни области на съвременното изкуство с участие на учениците от Националната гимназия за приложни изкуства „Тревненска школа".
Инициативата, наречена „АРТ АКТИВ" е организирана от Център за неформално образование и културна дейност АЛОС, в рамките на образователната платформа „Паралелни стъпки, паралелни пространства". Идеята на платформата е да подпомогне художественото образование в България, като осигури подготовка в незасегнати от институционалната образователна система области на изкуството.
Център АЛОС организира подобни мероприятия от 2011 г. в редица училища по изкуствата и културата в цялата страна. Целта е да се апробира функционирането на създадената от Центъра методика в условията на учебно-творческата практика на тези училища.
В настоящата инициатива са включени всички ученици на Националната гимназия за приложни изкуства в Трявна, а арт педагозите са бивши нейни възпитаници. Запознаването с ключови изразни форми в съвременното изкуство се осъществява в тематични творчески ателиета, съобразени с възрастта и възможностите на участниците, като основните дейности са изведени извън традиционната учебна среда и са локализирани в централната градска част на Трявна.
Учениците от осми клас се занимават с лендарт в коритото на река „Тревненска". С помощта на намерените на място естествени материали (камъни, клони, пясък), те създават произведения, съобразени с даденостите на конкретното място. Деветокласниците работят по създаването на художествени инсталации и овладяване на средата.
Посредством летви, тел и текстилни материали учениците издигат мащабни художествени обекти, които ще се ситуират на площада пред Народно читалище „Пенчо Славейков" в града. Идеята е обектите да бъдат осветени отвътре и по този начин да се превърнат в атракция за жителите и гостите на Трявна.
Ефектно допълнение към средата създават и десетокласниците, които се занимават с интерактивно кинетично изкуство. Работите им включват в себе си реално движение и изискват намесата на публиката, за да функционират.
Учениците от единайсети клас работят в компютърната зала на Тревненското художествено училище, но създадените от тях творби на видео арт-а са представени на видеостената пред сградата на Община Трявна. Обучението на дванайсетокласниците е теоретично и включва запознаване с основните принципи, по които функционира художественият контекст.
Резултатите от работата на всички уъркшопи бе представена на 14 април (четвъртък) от 16.00 ч. пред Народно читалище „Пенчо Славейков" в Трявна.
Инициативата се осъществява с подкрепата на Фондация „Америка за България" и Община Трявна.