Кметът на Севлиево д-р Иван Иванов отчете работата на Общинската администрация през втората година от управлението си.
Европроектите в община Севлиево се реализират успешно, коментира д-р Иванов. В момента Община Севлиево реализира проекти с европейско финансиране на обща стойност 30 071 338 лв.
Тече проектът за водния цикъл, който е на стойност 18 890 193 лв. До този момент са подменени 340 м. от водоснабдителната мрежа и 611 м. от главните канализационни клонове. До изтичане на 24 месечния срок, ще се реконструират 16 355 м от канализационната мрежа на града, 5 377 м. от водопроводната мрежа и ще се изградят три канализационни помпени станции.
До края на тази календарна година ще приключат реставрационните и консервационни дейности по проекта за Хоталич, който е на стойност 4 153 602 лв. Вече са изградени пейки, беседки, реставрирани са три къщички, места за пикник, парко - места, информационен център, положена е пътната настилка и е поставено осветление.
В процес на изпълнение са два социални проекта. Единият е „Подкрепа за достоен живот“, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ за предоставяне на услугата „Личен асистент“, на стойност 699 589 лв. По него в момента тече срок за подаване на документи както за ползвателите, така и за банка личен асистент. Другият социален проект е „Грижа в дома” на стойност 191 911 лв.
Приключват процедурите по обществените поръчки по проекта за реконструкция на водопроводната мрежа на селата Петко Славейков и Кръвеник на стойност 4 886 990 лв. без ДДС, съобщи кметът. През следващата година ще бъде реконструирана 22 028 м от водопроводната мрежа.
Предстои да се подпише договор по проекта „Реконструкция и модернизация на улично осветление на град Севлиево, с.Кармичевци и с. Горна Росица“. Общата му стойност е 297 397 евро и се финансира по Международен фонд Козлодуй (2010-2013).
През 2013 година са отделени 254 922 хил.лв. за извършване на ремонтни дейности. 22 101 15 лв. са за довършителни работи, започнати през 2012 г. За образование са разходени 92 785 лв., за ремонт на общински сгради 93 865 лв., за кметства 93 865 лв. и за ремонт на обекти по бедствия, аварии и катастрофи - 32 860 лв.
Относно данъчните приходи на общината, кметът представи данни, според които за 2012 г. са акумулирани постъпления от данъчни и неданъчни приходи с 730 636 лв. повече спрямо 2011 г., в това число със 185 421 лв. е завишението на платените данъци върху превозни средства и 258 596 лв. от такса битови отпадъци.