С новата транспортна схема едва ли ще е възможно да се постигне по-голяма икономичност на този етап заради спецификата на Габрово, каза в интервю за Дарик управителят на Общински пътнически транспорт Калоян Енчев. Той подчерта, че градът е много дълъг и средната дължина на една линия е малко под 10 км., докато във В.Търново е около 7 км. В момента средният интервал между автобусите е 15 мин., който би могъл да се приеме за нормален. "Можем да го направим и 5 мин., ако се плаща на километър, но приходите на дружеството се формират от продажбата на билети и карти", коментира Енчев. Вероятно интервалите ще бъдат по-кратки при новата транспортна схема, тъй като ще влязат нови линии. "На този етап можем само да гадаем, дали ще бъде успешна тази транспортна схема", каза Енчев.
Новата схема бе обсъдена от транспортната комисия и ще влезе за разглеждане на сесията на Местния парламент на 22 април. Тя е разработена от специалисти от Община Габрово и Института по транспорта в София.