Информират добричлии за санирането на домовете
Информират добричлии за санирането на домовете / Дарик Добрич, архив

От 21 до 23 юни в Добрич ще се проведат информационни дни по Проект "Енергийно обновяване на българските домове". В рамките на три дни на площад "Свобода" ще бъде разположена информационна шатра, където представители на МРРБ и Фонда за жилищно обновяване ще дават консултации на заинтересованите граждани. В рамките на информационната кампания ще се проведат и две срещи с управители на етажни собствености и граждани. Срещите ще са в голямата заседателна зала на общината на 21 юни /петък/ от 15.00 часа и на 22 юни /събота/ от 10:30 часа.

За да информира максимален брой домоуправители за предстоящите срещи, Община Добрич е подготвила съобщения, които ще бъдат поставени на информационните табла на входовете в кварталите „Дунав”, „Дружба”, „Балик”, „Хр. Ботев” и „Строител”.

От стартирането на проекта през юли 2012 г. до момента 5 са сградите, които са подали заявление за интерес за включване в проекта. Две от сградите покриват минималния критерий за участие - 3 етажа с 6 апартамента. Това са сградите по ул. "Витоша" № 1 и ул."Ал.Кръстев" № 26. Две от заявленията са от сграда и блок/секции с по общо 39 апартамента. Това са бл.36 в ж.к. Дружба - сграда с два входа и общо 39 апартамента, и входове В и Г от бл.39, също в ж.к. Дружба и също с общо 39 апартамента.

Петото заявление е подадено от ул. Абрит. Там става въпрос за 12 жилищни апартамента, 3 магазина и 5 гаража.

Всички документи на сградите са предоставени на МРРБ. За три от сградите Общината е дала своето становище, относно възможността те да бъдат обновени по проекта. „По наше виждане липсата на проектен мениджър за региона забавя реализацията на проекта, защото специално за Добрич първоначален оглед е направен само на две от сградите и предстои да бъдат изготвени бюджетите за обновяването им”, коментират от общината.

За всяка одобрена сграда или блок/секция собствениците ще получат финансова
помощ от 75% от стойността на бюджета за обновяване (разходи за строително-монтажни работи; изготвяне на технически и работни проекти; оценка на съответствието; авторски и строителен надзор; разходи, свързани с въвеждането на обекта в експлоатация; разходи, свързани с набавянето на необходимите разрешителни документи). Собственици на самостоятелни обекти, в които се упражнява стопанска дейност, заплащат 100% от разходите в съответствие с притежавания дял от общите части.

От оперативната програма ще се покрият изцяло разходите за обследване за
установяване на техническите характеристики на сградата, включително изготвяне на
технически паспорт и обследване за енергийна ефективност.