Общините Добрич, Добричка, Балчик и Каварна кандидатстват с общ проект "Пъстрото лице на Добруджа" по Оперативна програма „Регионално развитие". Предложението е на стойност 500 000 лева и вече е депозирано в Министерството на регионалното развитие и благоустройството. То предвижда активен маркетинг на туризма в региона, информират от община Добрич, която е водещ партньор.
Дейностите са предварително обсъдени на кръгли маси във всяка община със заинтересованите страни от бранша - хотелиери, ресторантьори, туроператори, служители в музеи и други културни институти. Ще бъдат разработени нови туристически пакети и ще се разнообразят съществуващите с цел да се удължи туристическия сезон и да се предложат нови качествени атракции, посочва се в прессъобщението.
По проекта е предвидено създаване и разпространение на над 13 вида информационни, промоционални и рекламни материали, от които ще бъдат издадени над 70 000 броя. Пакетът от маркетингови продукти ще съдържа пътеводител „Туристически алманах на дестинацията"; CD с интерактивна презентация плюс GPS карта на туристическия район, озвучено на три езика; имиджов рекламен видео клип на дестинация „Пъстрото лице на Добруджа"; продуктови видео филми за туристическите маршрути, пакети и предимства на района; дипляна - тип информационен гид; карти на туристическия регион и туристическите пакети; рекламни билбордове; указателни и информационни табели на маршрутите; винили за летища и метра.
Основна дейност по новия проект е и участието в туристически изложения и борси в Лондон, Букурещ, Берлин и София. Информационната кампания за популяризиране на туристическия продукт „Пъстрото лице на Добруджа" ще включва и масирана интернет реклама чрез уoutube, facebook, google, туристически сайтове, съобщават още от общината. С прилагането на активен маркетинг се цели популяризиране на природното, културно и историческо наследство на общините Добрич, Добричка, Балчик и Каварна по нов съвременен начин, добавят оттам.