.
. / Снимки: pixabay.com
Успешните у нас: Пеят, готвят и скачат
проф. д-р Милен Балтов в ефира на Дарик
100771
проф. д-р Милен Балтов в ефира на Дарик
  • проф. д-р Милен Балтов в ефира на Дарик
Кои са двете основни групи в една компания? Едната е на служителите, които правят всичко възможно да се „микснат“ в работния процес и то по начин, виден за всички. От другата страна са онези служители, които не обичат да привличат внимание към себе си – работят тихо и кротко, по възможност на едно място.

Темата от страниците на сп. „Икономист“ коментира в ефира на „Дарик“ проф. д-р Милен Балтов. /чуйте цялото интервю в звуковия файл/
 

Икономистът: "Битката за храна“ във Франция дано не дойде и у нас


„Материалът започва с кратък разказа за преместването на редакция на изданието. Екипът залага на ново разпределение на работните места, което позволява повече пространство за срещи.

Типичното работно място остава в историята за списанието. Оттам описват два типа работещи – „фомос“ или както аз ги наричам миксери. Това са хората, които изпадат в паника, ако не се включат в някакъв нов проект или изпуснат среща. Другите са „джомос“ или онези, които предпочитат да не ги карат да ходят никъде и искат да си работят кротко и спокойно“, обясни проф. Балтов.

.
netinfo

Изданието ни предлага и няколко въпроса, на които да си отговори, за да разберем към кой тип работещи можем да се причислим 

Работодателите: кой от двата типа да изберем?

„Първата реакция на един работодател е да се вземе „миксер“. Това звучи логично, ако става въпрос за активни продажби и гонене на клиенти. Ако и организацията в компанията се променя на някой трябва да му харесва – миксерите са чудесен вариант.

От друга страна обаче „Икономист“ сравнява миксерите с кучетата, които лаят ентусиазирано и си гонят опашките, но често забравят защо го правят.
 

Невинаги завършилите Оксфорд и Кеймбридж получават най-големите пари

 

.
netinfo

Тихите работници от своя страна няма да подскачат и да напишат на голям афиш: ето аз се срещнах с клиента!. Те ще напишат паметна записка и подробен отчет на продажбите“, допълни проф. Милен Балтов.

Българска работа

„Ние сме малко по-индустриална нация, като например чехите. Можем да се определим като по-тихо работещите. Но у нас действа и принципа всичко масово е модно и с навлизането на новите професии, гласността се изразява в по-голяма степен.

Най-вече от Милениум поколението. У нас успешните са тези които пеят, готвят и скачат. За съжаление не виждаме често примера на добрите предприемачи“, коментира Балтов.