Снимка: Дарик
Снимка: Дарик
Възходът на Е-тротинетките: Юнак без рана не може
101832
Възходът на Е-тротинетките: Юнак без рана не може
  • Възходът на Е-тротинетките: Юнак без рана не може

Бумът в търсенето на електрически тротинетки поражда редица въпроси в световен мащаб. На фона на инцидентите с на пръв поглед безобидните моторни превозни средства, редица страни се лутат между предложенията за регулации.

„Продажбите са разрастват и тук. Скоро вероятно ще станем свидетели на много компании, които ще ги отдават под наем. С това обаче изниква въпросът за отговорността. При наемане на автомобил се осъществяват вид договорни отношения с компанията, която го отдава. При е-тротинетките обаче нямаме такива договори, нямаме дори застраховки, спрямо трети лица – както при „гражданската“ за автомобил“, коментира в рубриката „Икономистът говори“ по Дарик Югоизток проф. д-р Милен Балтов.

Швеция, 29 май 2019 година. Градският съвет в Хелсингборг взема решение, с което узаконява карането на електрически тротинетки. Ден след това в града е регистриран първи смъртен случай при инцидент с такъв вид превозно средство. В същото време в Тексас също умуват над темата с безопасността. Според направено изследване там, инцидентите с е-тротинетки са с 22% повече от тези с леки автомобили и цели 44% повече, спрямо тези с мотоциклети.

„Тези данни от сп. Икономист, трябва да ни покажат още по-ясно, че каквото и да е това нещо и на колкото и колела да е то е превозно средство – добавяйки обаче електрическо моторче, макар и малко, то то се превръща в МПС“, допълни проф. д-р Балтов.

Още от него, чуйте в звуковия файл: