Община Кресна категорично е против изграждането на 15-километров тунел през Кресненското дефиле като част от автомагистрала „Струма". Местните жители предупреждават, че ще излязат на протест, ако се приеме този вариант.
Кметът Николай Георгиев организира в общината обществено обсъждане на строителството на лот 3,2 от участъка на аутобана. Според него проведените преди години публични дискусии са правени формално и хората нямат достатъчно информация за проекта.
„Има тотален натиск от страна на псевдо зелени организации да се реанимира варианта за дълъг тунел, само заради финансови изгоди, без да се гледа сигурността на хората. Ако няма граждански контрол, то те ще се вихрят, а ние няма да го допуснем", увери градоначалникът.
Местните хора се притесняват, че дългият тунел ще обрече на фалит бизнеса ми, тъй като крайпътните заведения в общината осигуряват поминък на половината местни жители. Ще се сложи край и на редица европроекти, свързани с туризъм и развитие на рафтинг спортовете по река Струма.
Кметът на Кресна призна,че е водил разговори с министър Лиляна Павлова, която е обещала че, ще се реализира вариантът за късите тунели и ще осигури отбивки и за търговците.
Хората започват десетки акции и инициативи като дебати, разговори, разпространение на листовки срещу тунела-убиец, както са нарекли варианта за голямата 15-километрова тръба.
„Подозренията за съществуването на лобистки и финансови интереси се оправдаха. Оказа се, че български неправителствени екологични организации, подвеждат отговорните институции в България и ЕК, както и цялото ни общество. Те продъжават да изпращат писма до ЕК, в които пишат, че трябва да се спрат парите за проекта „Струма", и че трябва Бъгария да бъде проверявана многократно, за да се забави изпълнението на проекта", заяви Емил Георгиев председатела на Екогласност.
Според него при по-сериозно вглеждане в „лобистичната" дейност на тези „еколози" прозират корупционни схеми, отиващи далеч извън границите на нашата страна.
Община Кресна подържа позицията си през Креснеското дефиле да се изгради път с пет къси тунела и 7 виадукта, който е по-безопасен и по-евтин.