Икономов: Нужна е държавна политика за зимния туризъм
Икономов: Нужна е държавна политика за зимния туризъм / Пресцентър

Кметът на Банско Георги Икономов участва в Кръгла маса по въпросите на планинския туризъм, организирана от министъра на туризма Николина Ангелкова.

В дебатите се включиха министърът на спорта, Красен Кралев и  представители на  министерствата на Околната среда и водите и на Земеделие и храни.

Активисти на зелените организации се опитаха да саботират форума. Те излязоха с плакати и скандирания.

"Шокирана съм от този цирк. Не прави чест на неправителствените организации да се държат по този начин. Поканили сме ги да разговаряме като зрели хора, а не да правим циркове. Думата „лифт” се превърна в мръсна дума. А това безспорно е най-щадящия транспорт в планината”, коментира министър Ангелкова.

Министър Кралев заяви подкрепата на спортното министерство.

"Аз съм лобист. Аз лобирам за това българските деца да имат къде спортуват зимни спортове, аз лобирам за това българските спортисти да има къде да се подготвят, а не да плащат луди пари в чужбина", изтъкна Кралев.

Кметът Икономов се включи в дебата, изказвайки благодарност за подкрепата от страна на правителството.

"Намирането на баланс между изграждането на нова спортна инфраструктура и съхранение на природата е в спазването на законовите и екологични норми. Имаме редица примери в това отношение от алпийските държави. Екстравагантите изпълнения на еко активистите изместват фокуса към скандалното. Необходимо е провеждането на държавна политика за развитието и популяризирането на спорта, на зимните спортове включително. Приемам вчерашното решение на Съвета за развитие към МС като сериозна политическа подкрепа и решителна крачка за доизграждане на ски зона Банско. Нека не се оправдаваме за това", заяви кметът Икономов.

Лоран Ванат – международен експерт по зимен и планински туризъм, изнесе презентация за състоянието и насоките на зимния туризъм в световен мащаб. На срещата бе поканен също Андреас Щайбъл – управител на австрийския курорт Ишгъл, който представи маркетинговата стратегия на курорта и съотношението леглова база – спортни съоръжения.