Днес в Симитли и Кресна ще се състоят обществените обсъждания за трасетата на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Пет са вариантите на аутобана в най-сложния за изпълнение участък.
Всички предложения предвиждат пътят да премине през защитени зони. Според експертите така наречения Източен вариант е най-удачен и щадящ природата и животните. Този проект предвижда да се изградят две трасета. Едно да минава по сегашния главен път Е-79, а в посоката към София да се изгради нов път.
Освен това прогнозната стойност от около 900 милиона лева за този вариант е в пъти по-ниска от изграждането на 15-километров тунел.
Екоорганизациите обаче настояват магистралата да се прави извън Кресненското дефиле.
Ако строителството на отсечката не започне до 2019 година може да се наложи страната ни да изгуби европейското финансиране за магистралата. Освен това ще се наложи да връща парите и за вече изградените отсечки.
Очакванията са, че жителите на Кресна ще подкрепят Източния вариант за магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Първоначално те настояваха сегашният главен път Е-79 да остане като алтернативен на аутобана, за да запазят десетките магазинчета и заведения, които и в момента обслужват преминаващите шофьори. От регионалното министерство обаче увериха, че и на бъдещата магистрала ще има две зони за търговия и отдих. Първата ще бъде в посока Кулата и ще е с площ 17 декара, тя ще е край град Кресна. Втората ще е на 2 километра след града в посока София, тя ще е на терен от 19 декара.
Всички предложения предвиждат пътят да премине през защитени зони. Според експертите така наречения Източен вариант е най-удачен и щадящ природата и животните. Този проект предвижда да се изградят две трасета. Едно да минава по сегашния главен път Е-79, а в посоката към София да се изгради нов път.
Освен това прогнозната стойност от около 900 милиона лева за този вариант е в пъти по-ниска от изграждането на 15-километров тунел.
Екоорганизациите обаче настояват магистралата да се прави извън Кресненското дефиле.
Ако строителството на отсечката не започне до 2019 година може да се наложи страната ни да изгуби европейското финансиране за магистралата. Освен това ще се наложи да връща парите и за вече изградените отсечки.
Очакванията са, че жителите на Кресна ще подкрепят Източния вариант за магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Първоначално те настояваха сегашният главен път Е-79 да остане като алтернативен на аутобана, за да запазят десетките магазинчета и заведения, които и в момента обслужват преминаващите шофьори. От регионалното министерство обаче увериха, че и на бъдещата магистрала ще има две зони за търговия и отдих. Първата ще бъде в посока Кулата и ще е с площ 17 декара, тя ще е край град Кресна. Втората ще е на 2 километра след града в посока София, тя ще е на терен от 19 декара.