НАСА представи подробна карта на Церера (ВИДЕО)
НАСА представи подробна карта на Церера (ВИДЕО) / netinfo

НАСА състави подробна карта на планетата-джудже Церера, съобщи на сайта си американската космическа агенция.

Церера се оказва космическо тяло с разнообразен релеф. Разликата между най-ниските и най-високите точки достига 15 километра. НАСА планира да представи през август картата на планетата-джудже с голяма резолюция. Картата е създадена с помощта на снимките, направени от междупланетната станция "Доун".

Една от загадките на Церера се оказаха ярките бели петна, открити от апарата. Те се намират в кратера Оккатор. Широчината на обекта е 96 километра, а дълбочината - 3,2 километра.

Планетата-джудже е кръстена в чест на римската богиня на плодородието и на подземния свят, на майчинството и брака Церера. Всички открити на повърхността на небесното тяло кратери и възвишения са получили имена, свързани с Церера или с аналогични митологични същества, като например на хавайския бог на растенията Хаулани.

Церера е открита през 1801 г. Близо 50 години е смятана за планета, тъй като орбитира около Слънцето и има формат на кълбо. По-нататъшни изследвания показват, че Церера е голям астероид в пояса между Марс и Юпитер. През2006 г. е класифицирана като планета-джудже.