"Таймс" и "Сънди таймс" ще бъдат първите издания от медийната империя на Рупърт Мърдок "Нюз корпорейшън" (News Corporation), които въвеждат платени онлайн версии, съобщи главният редактор на "Таймс" Джеймс Хардинг, цитиран от ИТАР-ТАСС.
"Настана време да се подкрепи икономически истинската, независима, изследователска журналистическа работа", посочи Хардинг на медийна конференция в Лондон. Платената онлайн версия ще струва по 90 пенса на ден (около 1,5 долара) - колкото струва и печатното издание. Ще бъдат въведени и месечни и годишни тарифи.
Причина за преминаването към платен достъп до електронните издания е резкият спад на приходите на основното издание на Мърдок - "Уолстрийт джърнъл", което първо от медиите на "Нюз Корпорейшън" въведе платен достъп до електронния си сайт. Според медийния магнат приходите от електронните издания могат за две
години да компенсират загубите от спада на продажбите на печатните издания.