Самолет със 157 души от над 30 страни се разби в Етиопия - какво се знае до момента (ОБЗОР)

Граждани на най-малко 35 държави са пътували в разбилия се пътнически самолет на Етиопските авиолинии, съобщиха властите в Адис Абеба, цитирани от Би Би Си. Няма оцелели при катастрофата на полет ET 302 със 157 души на борда. Машината се разби днес 6 минути след излитането си от международното летище „Боле“ в Адис Абеба. „Боинг 737“ е изпълнявал редовен полет за кенийската столица Найроби, когато контролната кула е загубила контакт с машината. Самолетът е паднал край градчето Бишофту, разположено на 60 километра югоизточно от етиопската столица. Причината за трагедията се изяснява. Времето в района на Адис Абеба при излитането на самолета е било ясно, съобщиха местните власти.
 
 
Crowds gather at the site of the Ethiopian Airlines crash

Crowds gather around the site of the deadly Ethiopian Airlines crash. The airline's CEO said there were no survivors and that the passengers were from 33 different countries. (🎬: Reuters)

Публикувахте от Channel NewsAsia в Неделя, 10 март 2019 г.
Етиопски самолет със 149 пътници и 8 души екипаж се разби

На борда на машината е имало 149 пътници и 8 души екипаж. Премиерът на Етиопия Аби Ахмед изрази в социалната мрежа „Туитър“ съболезнования на семействата на жертвите.
 
Жертвите в разбилия се самолет са от най-малко 35 държави, като поне един от пътниците е бил с паспорт от ООН.
 
По данни, предоставени от авиокомпанията, жертвите са от: Австрия, Белгия, Великобритания, Германия, Джибути, Египет, Етиопия, Израел, Индия, Индонезия, Ирландия, Испания, Италия, Йемен, Канада, Кения, Китай, Мароко, Мозамбик, Непал, Нигерия, Норвегия, Полша, Руанда, Русия, САЩ, Саудитска Арабия, Словакия, Сомалия, Судан, Сърбия, Того, Уганда, Франция, Швеция и един с паспорт от ООН.

Етиопиън еърлайнс
БГНЕС

Няма данни за загинали български граждани на борда на „Етиопиан Еърлайнс“
 
Няма български граждани сред загиналите 157 души на борда на катастрофиралия самолет на "Етиопиан Еърлайнс" по данни на българското посолство в Адис Абеба, съобщи пресслужбата на българското външно министерство. Дипломатическата ни мисия в Етиопия в сътрудничество с други посолства получи окончателния списък с пътниците в катастрофиралия самолет.
 
От ведомството посочват, че при необходимост от съдействие българските граждани могат да се свържат с посолството ни в Адис Абеба на телефон +25116610032 и дежурни телефони в извънработно време: +251911252514; +251913069999 Летището в Адис Абеба обяви горещи телефонни линии при кризисна ситуация: + 251115178733, +251115174735, +251115174100 и телефони за всякаква необходима информация: + 251115178945, +251115178987,+251115178231, +251115178558.

Премиерът Бойко Борисов и министърът на външните работи Екатерина Захариева изпратиха съболезнователни телеграми до своите етиопски колеги Абий Ахмед и Уоркнех Гебейеху.

Етиопиън еърлайнс
БГНЕС

Вече е ясно кои са част от загиналите при катастрофата с етиопския самолет

Свидетели разказват, че след удара на самолета със земята е избухнал огромен пожар. Четири хеликоптера за борба с пожарите са участвали в гасенето на пламъците.


 
Според шведския сайт за проследяване на полетите в реално време Flightradar24 самолетът е имал „необичайна нестабилна вертикална скорост“ след излитането, допълва Ройтерс. Машината се разби осем минути след излитането.

Етиопиън еърлайнс
БГНЕС

От самолетостроителната компания „Боинг“, която е произвела самолета, обявиха, че „следят от близо ситуацията“. Моделът 737-800 Макс е относително нов. Той е в експлоатация от 2016 година. Машината е била закупена от Етиопските авиолинии миналия юли. Самолет от същия модел на индонезийската компания „Лайън Ер“ катастрофира миналия октомври само 13 минути след излитането си от Джакарта. Загинаха всички 189 души на борда.
 
Последният сериозен инцидент със самолет на "Етиопиън еърлайнс" беше със самолет Боинг 737-800, който се взриви след излитането от Ливан през 2010 г. Тогава загинаха 83 пътници и 7 членове екипаж.

Няма оцелели в катастрофата с етиопския самолет

Етиопиън еърлайнс
БГНЕС

БГНЕС, БТА, Фокус