Найджъл Фараж, бившият лидер на Партията за независимост на Обединеното кралство (ЮКИП), отдавна умее да рекламира евроскептичната си кауза, но специалисти по политически кампании казват, че той няма нищо общо с последния рекламен трик: маркови кондоми с неговия лик.
 

Сред сувенирите, които няма как да не забележите днес на годишната конференция на ЮКИП в Бирмингам, са кондомите в опаковки, украсени с лика на Фараж, с вдигнати вежди и надпис: "За момента на твърд Брекзит". "Те са по една лира или по две за четири бройки - в ЮКИП обичаме да има сделка, докато тя е добра", каза Себастиан Чийк, 20-годишен студент, автор на дизайна на опаковката и продава 200 кондома, за да събере средства за младежката организация на партията.

Мей призова ЕС да представи алтернатива на нейните предложения за Брекзит

На годишния си партиен форум ЮКИП иска да засили политическото си влияние. Популярността на партията се срина след референдума за излизане от Европейския съюз през 2016 г. и няколкото неуспешни опита да намерят заместник на символизиращия я Фараж като лидер.
 

Фараж остава член на ЮКИП, но се опитва да не попада в светлината на прожекторите, за да позволи на партията да намери свое ново лице, въпреки че никой изглежда не е казвал на верните симпатизанти на партията да разграбват кондоми или да си взимат поставени в рамка снимки на усмихнатия Фараж, застанал до американския президент Доналд Тръмп.

Англия - шампион по футбол, но не и Великобритания обратно в ЕС?!

На конференцията се продава и местна марка бельо с надписа: "Обичам ЮКИП", но също и сериозни брошури за напускане на ЕС, продавани от християнското крило на партията. На официалния щанд на ЮКИП се продават торбички с "Брекзит фъч" - саркастична насмешка над подхода на премиера Тереза Мей за напускане на блока.
 

До обяд на първия ден от двудневната конференция, почти половината от запасите от кондоми с лика на Фараж бяха изкупени. Това са кондоми с реноме... много бързо се разграбват, каза Чийк.
БТА