/ istock
Над 400 германски училища въведоха нова учебна дисциплина уроци по щастие. Концепцията за новия предмет е разработена от Ернст Фриц-Шуберт, директор на училище в Хайделберг. Той въвежда пробно проекта за пръв път през 2007 т., с цел да засили психическото здраве и личностното развитие на учениците си. По-късно е създаден Институтът за личностно развитие в Хайделберг.

Около 500 педагози от Германия, Австрия и Швейцария вече са обучени да преподават „Щастие". При това не става дума само за методики за справяне със стреса или повишаване на мотивацията, а задълбочаване в причините човек да се чувства щастлив. Учениците научават, че самотата е толкова вредна за здравето, колкото алкохолът, тютюнопушенето и силно преработените храни. Провеждат се дискусии, развиват се проекти и се търсят нови дефиниции на щастието, което всеки човек може да изпитва.

Този предмет стана особено важен след пандемията от коронавирус, когато много млади хора започнаха да изпитват депресия и отчуждение.
Предметът е вече въведен в повече от 400 училища в Германия и дори в техникумите след средно образование, където се провежда под името „Личностно развитие".

Допълнително образование по специалност „Щастие" предлагат дори някои висши учебни заведения като Техническия университет в Берлин.

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
БГНЕС