"Автомобилната среща на върха" с участието на високопоставени представители на германското правителство, включително канцлера Ангела Меркел, и представители на автомобилната индустрия на страната във вторник се превърна главно в разговор за климатичните цели и данни без конкретни резултати, съобщава ДПА.
Президентката на германската Асоциация на автомобилната индустрия (ААИ) Хилдегард Мюлер поиска многобройните различни мерки за защита на климата да бъдат координирани с индустрията, за да може икономиката да си позволи трансформацията.
Германия удължава COVID мерките, ще има ограничения и за великденските празници
"Компаниите са изправени пред най-голямата трансформация в историята на автомобилната индустрия и ние искаме тя да бъде успешна", каза Мюлер на срещата. Тя отправи предупреждение срещу "скритата" забрана на двигателите с вътрешно горене и заяви, че Европейската комисия трябва да представи подробен план за зарядна инфраструктура в цяла Европа, ако иска да затегне ограниченията върху емисиите от въглероден диоксид за леките и някои лекотоварни автомобили.
Меркел провежда редовни срещи с автомобилните производители от края на 2019 г. като част от фокуса на правителството си върху дигиталните технологии, които позволяват автоматизирано и свързано управление.
Но тези политически амбиции за устойчиво и високотехнологично производство се сблъскват със суровата икономическа действителност в сектора, който понесе удар от затварянето заради коронавируса. Търсенето също спадна по време на пандемията.
Според доклад, е съставена ескпертна комисия за планиран "бъдещ фонд за автомобилната индустрия", за който ще бъдат отпуснати около 1 милиард евро. Комисията трябва до лятото да изготви препоръки за използването на финансирането.
Президентката на германската Асоциация на автомобилната индустрия (ААИ) Хилдегард Мюлер поиска многобройните различни мерки за защита на климата да бъдат координирани с индустрията, за да може икономиката да си позволи трансформацията.
Германия удължава COVID мерките, ще има ограничения и за великденските празници
"Компаниите са изправени пред най-голямата трансформация в историята на автомобилната индустрия и ние искаме тя да бъде успешна", каза Мюлер на срещата. Тя отправи предупреждение срещу "скритата" забрана на двигателите с вътрешно горене и заяви, че Европейската комисия трябва да представи подробен план за зарядна инфраструктура в цяла Европа, ако иска да затегне ограниченията върху емисиите от въглероден диоксид за леките и някои лекотоварни автомобили.
Меркел провежда редовни срещи с автомобилните производители от края на 2019 г. като част от фокуса на правителството си върху дигиталните технологии, които позволяват автоматизирано и свързано управление.
Но тези политически амбиции за устойчиво и високотехнологично производство се сблъскват със суровата икономическа действителност в сектора, който понесе удар от затварянето заради коронавируса. Търсенето също спадна по време на пандемията.
Според доклад, е съставена ескпертна комисия за планиран "бъдещ фонд за автомобилната индустрия", за който ще бъдат отпуснати около 1 милиард евро. Комисията трябва до лятото да изготви препоръки за използването на финансирането.