В полунощ започват часовете на размисъл за сръбските парламентарни, президентски, местни и регионални избори.
Според експертите сумите, похарчени за предизборната кампания, ще надминат 10 милиона евро. Само секунда по държавната телевизия РТС струва между 33 и 160 евро, на тв Б92 цените за секунда телевизионно време започват от 180 евро, докато за едномесечен предизборен пакет за Б92 партиите трябва да платят между 370 000 и 465 000 евро.
Тук не са включени парите за билбордове ,предизборни разходки на политиците, раздаване на безплатни очила с лекарски преглед за симпатизанти, специални автобуси и плескавици за привържениците.
Сръбските букмейкъри казват, че няма голям интерес за залози около резултатите от изборите, а за изморените избиратели най-голям хит е списъкът с най-скандалните и ексцентрични моменти от предизборната кампания. В него фигурира например нишки политик, който преряза лентата и тържествено откри дървено мостче, дълго 7 метра, пред къщата на своята тъща.
Александър Вучич от Сръбската прогресивна партия пък обеща да вечеря с 10 свои симпатизанти,които му станат приятели на Фейсбук, в резултат на което 20 000 души се включиха в профила му в социалната мрежа.
В кампанията партиите включиха манекенки и певици, които обясняват, че искат да променят Сърбия. От 10 до 20000 евро са получили известни изпълнители за участие в изборните митинги.
Президентските кандидати, сред които Борис Тадич и Томислав Николич, обиколиха селски къщи и обори, снимаха се с прасенца и крави, а министърът на полицията Ивица Дачич редовно пееше на партийните събрания.
Партията на реформистите обеща в новия реформиран Лесковац роботи-бавачки за децата, а в техния предизборен клип се виждат щастливи, руси и усмихнати дечица, които се возят в летящи коли.
На един от предизборните плакати пък пише: Тежки хора за тежки времена, а на снимката се виждат шестима едрогабаритни кандидати, които сякаш искат да убедят избирателите, че килограмите ще играят важна роля за решаване на тежките проблеми.
Най-скандални са икономическите обещания - 100 млрд. евро чуждестранни инвестиции в Сърбия, 13-та пенсия, 10 милиарди евро от Русия, прекъсване на всички връзки с ММФ, но намаляване на банковите лихви, стабилност на слабия динар спрямо еврото веднага след изборите.
В предизборната кампания е включена и горещата любов между женения министър на инфраструктурата и фолкпевица.
Друг сръбски политик с екзотичното име Палма пък обеща за градчето Лозница два слона и 500 работни места.
Може би най-големият хит обаче остава констатацията на полицай номер 1 Ивица Дачич, че великденските яйца са червени, но разликата между другите и яйцата на социалистите е в това, че те са твърди и такива са били и през изминалите години.