Алберт Айнщайн
Алберт Айнщайн / Gulliver/Getty Images
Томас Едисън бил смятан от учителя си за умствено изостанал. Алберт Айнщайн бил слаб ученик. А Вилхелм Рьонтген дори бил изхвърлен от училище. Deutsche Welle представя седем гения, които са били трудни ученици:

Томас Едисън

Томас Едисън бил много любознателно дете. Учителят му обаче го смятал за умствено изостанал и дори поискал от родителите му да го отпишат от училище. Така Томас получил домашно образование, а майка му станала основният му преподавател. Тя обаче никога не назовала истинската причина да го отпишат от училище. Чак след нейната смърт великият изобретател научил истината.

Томас  Едисън

Алберт Айнщайн

И Алберт Айнщан не е бил особено добър ученик - нито в основното училище, нито по-късно във Висшето техническо училище в Цюрих. Често влизал в спорове с учителите и ненавиждал авторитарния стил на преподаване. Дори се провалил на някои изпити, например по ботаника и френски език. Затова пък отрано започнал да проявява забележителните си математически способности и интереса си към физиката.

Алберт Айнщайн - един от най-брилянтните умове на човешкия род

Вилхелм Конрад Рьонтген

Вилхелм Конрад Рьонтген е лауреат на Нобеловата награда за физика, но като дете бил труден ученик. Дори го изхвърлили от Техническото училище - заради карикатура на негов преподавател. И макар че нямал свидетелство за завършено средно образование, Вилхелм Конрад Рьонтген бил приет в университета след като издържал сложен изпит по физика.

Вилхелм Конрад Рьонтген

Луи Пастьор

Луи Пастьор е пето дете в семейството. Още като малък обичал да чете и бил усърден ученик. Наложило се обаче да повтори втори клас - за да изкара по-висок успех, което било необходимо, за да постъпи в педагогическия факултет. Това обаче съвсем не му попречило да стане велик микробиолог и химик.

Луи Пастьор

Джордж Истман

Джордж Истман е основателят на компанията Кодак. Дълги години е работил заедно с Томас Едисън. Подобно на Едисън, и Истман не завършил средното си образование. След смъртта на баща си той напуснал училище, за да помага на майка си и семейството.

Джордж Истман

Вилхелм Вин

Известният германски физик нямал особени успехи в училище. Дори бил доста слаб ученик. По тази причина той трябвало да напусне гимназията. Баща му бил едър земевладелец и можел да си позволи частно обучение за сина си. Така Вин получил свидетелство за зрелост и бил приет в университет. През 1911 той е удостоен с Нобеловата награда за своите открития в областта на законите за топлинното излъчване.

Рудолф Мьосбауер

Германският физик неведнъж е казвал, че не се е разбирал с учителите си. А слабите си оценки по физика той обяснявал с лошото качество на преподаване в училище. И трябва да му се доверим: през 1961 година Рудолф Мьосбауер получава Нобелова награда за изследванията си на резонансовото поглъщане на гама-лъчението и откритието на ефекта, носещ неговото име.
Deutsche Welle