Как се измислят политически клипове, политически послания и лозунги? Кои са хората, които го правят? Ясни и адекватни ли са политическите послания в предизборната кампания или има шум в системата? Какво казват политиците и какво чуват избирателите? Ето какво казаха в предаването „Кой говори" по Дарик представители и PR-и от някои щабове:
Най-важното е политическото послание да бъде чуто от хората, да ги докосне. В последно време хората не са концентрирани в слушането на политически послания. Един слоган трябва директно да влезе в съзнанието на хората. Но той трябва да бъде съобразен и със спецификата на партията, категорична е Жанет Пашалиева от оперативния щаб на Ивайло Калфин и директор на Пресцентъра на Българската социалистическа партия. Слоганът на Стефан Данаилов например е „Идва нов ден", а на Ивайло Калфин - „Силен президент за достойна България".
Ние имахме много трудна задача, а именно във възможно най-кратка словесна форма да обобщим посланието си и спрямо президентските, и спрямо изборите за местна власт. Затова взехме решение да не предлагаме някакви обещания за просперитет и някакви гръмки неща, а да обясним какво е най-главното според ГЕРБ за България, кое е най-важното, което трябва да се прави, какво конкретно прави правителството, какво правят успешните кметове на ГЕРБ и какво ще правят кандидатите, които спечелят тези избори, включително и президентът. И така стигнахме до посланието „Градим България", обясни Елен Герджикoв - член на националния предизборен щаб на ГЕРБ, член на щаба в София и кандидат за общински съветник в София.
Меглена Кунева е гражданският кандидат за президент, който за първи път е гласът на хората. Издигната е от един много обширен инициативен комитет, за нея работят само доброволци. „Гласът на хората", защото всичко това е в резултат на пътувания, които започнаха още през месец януари и не са спирали досега и ние твърдим, че наближаваме бройката от 2 млн. стиснати ръце, посочи Емил Георгиев - член на инициативния комитет, издигнал Меглена Кунева и Любомир Христов за кандидат-президентска двойка и член на стратегическия комитет, който се занимава с визията на кампанията.
Алексей Петров също издигнат от гражданска структура, от много голям инициативен комитет. Идеята е, че ние се противопоставяме на това навлизащо единоначалие. Естествено ние решихме да противопоставим екипната форма - екипната форма на иницииране, на управление. Затова решихме, че „Силата е в екипа", коментира Даря Крачунова от щаба на Алексей Петров и Николай Георгиев и член на инициативния комитет, издигнал ги като кандидат-президентска двойка.
Може би забелязахте, че правим най-атрактивната кампания. Тя започна по всички правила на една западна и модерна предизборна кампания. Започна с оценка на настоящия президент Георги Първанов и със заявка какво искаме ние, като промяна в президентската институция. Кампанията ни започна с предкампания „Ще уволня Бойко Борисов". В момента правим по-позитивна кампания, където залагаме на слогана „За нова конституция без Бойко Борисов!". Искаме да популяризираме темата за новата конституция, заяви Александър Димитров - председател на Софийската организация на РЗС, член на политическия съвет и член на централния предизборен щаб на партията.
Нашето послание е много семпло и истинско „Можем да променим България! От теб зависи". Има само един мотив посланието да бъде такова - защото вече сме го правили, ние вече сме управлявали, България е такава в момента с нашата помощ, с нашето управление и ние можем да го направим още веднъж - да я върнем в европейския път на развитие. Затова е такова посланието, няма никакви други цели, обясни Борис Марков - председател на щаба на Румен Христов.
Целия разговор можете да чуете в звуковия файл