Кандидатът на БСП за държавен глава Ивайло Калфин печели баса, на който се хвана по време на президентския дебат с Росен Плевнелиев. Това става ясно от данните, които бяха разпространени от централата на социалистите.
Двамата опоненти влязоха в спор за размера на средствата, отпуснати от Европейския съюз по ОП „Транспорт” за пътно и жп строителство. Калфин беше категоричен, че
имаме 1,3 млрд. евро за периода 2007-2013 г., а Плевнелиев твърдеше, че сумата е 1,6 млрд. евро.
Справка в официалния документ ОП „Транспорт” показва, че по-компетентната позиция е на Ивайло Калфин, съобщават от БСП. Неговото число „милиард и триста милиона” е закръгляне на 1,255 млрд. евро, което, разбира се, че не може да се помни точно, посочват още социалистите.
В коментар на съобщението на БСП обаче от ГЕРБ заявиха, че „още в сряда в. „Труд” също отправи запитване за точната сума до Министерството на транспорта, което отговаря за парите за жп строителство”.
„Отговорът беше, че парите от ЕС за железопътни линии са 640 млн. евро. От отговора на министерството пред изданието и от публикуваната днес официална справка на сайта на министерството, става ясно, че Плевнелиев е по-точен и че именно той, печели баса с Ивайло Калфин в дебата”, се посочва още в разпространеното съобщение.
Във връзка с многобройните запитвания за бюджета на ОП „Транспорт” за 2007-2013 г., на 14 октомври Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията направи следните уточнения:
*По приоритетна ос I - „Развитие на железопътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси”, предвиденият бюджет е в размер на 640 млн. евро (1 251 731 200 лева).
*По приоритетна ос II - „Развитие на пътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси”, предвиденият бюджет е в размер на 929 587 365 млн. евро (1 818 114 856 лева).
*Общият бюджет на двете приоритетни оси е в размер на 1 569 587 365 евро (3 069 846 056 лева).
Договорените средства по приоритетна ос I - „Развитие на железопътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси” до този момент са 600 698 137 евро (1 174 863 437 лева). По приоритетна ос II - „Развитие на пътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси” към днешна дата са договорени 611 670 708 евро (1 196 323 921 лева).