94403
Защо през август стават най-много катастрофи?
Липсата на концентрация е основна причина за многото катастрофи през август. Това заяви пред Дарик рали-пилотът Павел Жеков, създател на първата у нас Академия за безопасно шофиране. Според него, за да се намалят пътните инциденти трябва да се промени обучението на водачите.
"Хората по време на отпуск не са концентрирани в това, което правят, а автомобилът е нещото, което убива. Много от шофьорите, които не са карали през зимата, а и през цялата година, използват отпуските си, за да шофират своите автомобили. Автомобилът изисква през цялото време много висока концентрация, защото там нещата се случват много бързо", заяви той.
"Българинът живее много бедно, много притеснен и това също се отразява в пътното движение. Всеки изпитва трудности, шофьорите нямат концентрация в колата и са "вън от колата". Те живеят със своите проблеми, а това е много опасно. Всички хора, които нямат концентрация, реагират между 2 до 4 секунди по-бавно, от тези, които са концентрирани", посочи още пилотът.
Петима души пострадаха в катастрофа заради несъобразена скорост
"Моята молба е, когато са в автомобила да забравят всички проблеми, защото излагат на риск своя живот и живота на още четири човека", апелира от ефира той.
"На магистралите трябва да сме котки, нито за миг да не губим концентрация. Колкото пъти погледнем напред, толкова пъти назад, настрани, защото сме заобиколени от хора с различен манталитет, с различни скорости, различни автомобили. Трябва да наблюдаваме пътното движение, да имаме информация какво се случва", съветва още Павел Жеков.
Пиян шофьор катастрофира и рани две деца
Жеков подкрепя мнението, че вниманието трябва да бъде насочено към обучението на шофьорите, а не към санкциите. По думите му 70-80% от катастрофите са причинени от това, че шофьорите не умеят да контролират автомобила си.
"Санкциите имат друга роля - да напълнят бюджета и да се изхарчат парите. Оставам с впечатление, че най-евтиното в България е човешкият живот. Той не струва нищо. А никой не прави усилия да промени начина на обучение. В обучението е тайната за безопасно шофиране", категоричен е пилотът.
"Хората по време на отпуск не са концентрирани в това, което правят, а автомобилът е нещото, което убива. Много от шофьорите, които не са карали през зимата, а и през цялата година, използват отпуските си, за да шофират своите автомобили. Автомобилът изисква през цялото време много висока концентрация, защото там нещата се случват много бързо", заяви той.
БГНЕС, архив
"Българинът живее много бедно, много притеснен и това също се отразява в пътното движение. Всеки изпитва трудности, шофьорите нямат концентрация в колата и са "вън от колата". Те живеят със своите проблеми, а това е много опасно. Всички хора, които нямат концентрация, реагират между 2 до 4 секунди по-бавно, от тези, които са концентрирани", посочи още пилотът.
Петима души пострадаха в катастрофа заради несъобразена скорост
"Моята молба е, когато са в автомобила да забравят всички проблеми, защото излагат на риск своя живот и живота на още четири човека", апелира от ефира той.
"На магистралите трябва да сме котки, нито за миг да не губим концентрация. Колкото пъти погледнем напред, толкова пъти назад, настрани, защото сме заобиколени от хора с различен манталитет, с различни скорости, различни автомобили. Трябва да наблюдаваме пътното движение, да имаме информация какво се случва", съветва още Павел Жеков.
БГНЕС, архив
Пиян шофьор катастрофира и рани две деца
Жеков подкрепя мнението, че вниманието трябва да бъде насочено към обучението на шофьорите, а не към санкциите. По думите му 70-80% от катастрофите са причинени от това, че шофьорите не умеят да контролират автомобила си.
"Санкциите имат друга роля - да напълнят бюджета и да се изхарчат парите. Оставам с впечатление, че най-евтиното в България е човешкият живот. Той не струва нищо. А никой не прави усилия да промени начина на обучение. В обучението е тайната за безопасно шофиране", категоричен е пилотът.