Реалната цена на литър бензин в момента е 2,40 лв., а на дизела е 2,50. Останалото е измама! Това заяви съпредседателят на ВМРО Искрен Веселинов.
През 2021 г. цената на петрола сорт „Уралс“ се е търгувал за 66,16 долара, „Брент“ за 67 долара и цената на дизела е била 2,23 лв./литър. През 2022 г. – буквално преди два дни – сортът „Уралс“ се е търгувал за 78,07 долара, „Брент“ за 95,67 USD и цената на дизела е 3,34 лв./литър.
„Простата сметка показва, че бензинът и дизелът са поскъпнали с 50% за крайния потребител, докато цената на сорта „Брент“ се е покачила с 40% като цена, а на сорта „Урал“ с 12%“, отбеляза Веселинов.
Той подчерта, че реално 2/3 от поскъпването е „заради измамата на „Лукойл“, който фактурира цените на сорт „Уралс“ равни на цените на сорта „Брент“. Прави го чрез посредническа фирма, която също е собственост на „Лукойл“, която купува от Русия нефта и им го препродава на скъпата цена“.
ВМРО на протест с настояване да се намали цената на бензина и нафтата
Веселинов обръща и специално внимание на останалата 1/3 от цената, която също е завишена заради монополното положение на „Лукойл“ над акцизните складове.
„За да внесеш гориво в България, не ти е нужна просто една цистерна и добра оферта. Нужно е горивото да постъпи под митнически надзор в акцизен склад. Оказва се, че „Лукойл“ държи 80% от вместимостта на тези складове. С това реално убива всякаква възможност за някаква честна конкуренция и съответно за естествен пазар. Ако не беше тази измама, горивата щяха да са с 1/3 по-ниски“, подчерта съпредседателят на ВМРО.
„Да, може дизелът да бъде 2,50 лв./литър. И да – може бензинът да бъде 2,40 лв./литър. За това обаче е нужно държавата да влезе в своята роля. Да принуди „Лукойл“ да спре с измамите. И ако не успее – нашият призив на ВМРО към служебния кабинет е да постъпи, както в момента прави италианското правителство – да се възползва от европейската директива и да поеме контрола над управлението на „Лукойл“, призова Искрен Веселинов.
През 2021 г. цената на петрола сорт „Уралс“ се е търгувал за 66,16 долара, „Брент“ за 67 долара и цената на дизела е била 2,23 лв./литър. През 2022 г. – буквално преди два дни – сортът „Уралс“ се е търгувал за 78,07 долара, „Брент“ за 95,67 USD и цената на дизела е 3,34 лв./литър.
„Простата сметка показва, че бензинът и дизелът са поскъпнали с 50% за крайния потребител, докато цената на сорта „Брент“ се е покачила с 40% като цена, а на сорта „Урал“ с 12%“, отбеляза Веселинов.
Той подчерта, че реално 2/3 от поскъпването е „заради измамата на „Лукойл“, който фактурира цените на сорт „Уралс“ равни на цените на сорта „Брент“. Прави го чрез посредническа фирма, която също е собственост на „Лукойл“, която купува от Русия нефта и им го препродава на скъпата цена“.
ВМРО на протест с настояване да се намали цената на бензина и нафтата
Веселинов обръща и специално внимание на останалата 1/3 от цената, която също е завишена заради монополното положение на „Лукойл“ над акцизните складове.
„За да внесеш гориво в България, не ти е нужна просто една цистерна и добра оферта. Нужно е горивото да постъпи под митнически надзор в акцизен склад. Оказва се, че „Лукойл“ държи 80% от вместимостта на тези складове. С това реално убива всякаква възможност за някаква честна конкуренция и съответно за естествен пазар. Ако не беше тази измама, горивата щяха да са с 1/3 по-ниски“, подчерта съпредседателят на ВМРО.
„Да, може дизелът да бъде 2,50 лв./литър. И да – може бензинът да бъде 2,40 лв./литър. За това обаче е нужно държавата да влезе в своята роля. Да принуди „Лукойл“ да спре с измамите. И ако не успее – нашият призив на ВМРО към служебния кабинет е да постъпи, както в момента прави италианското правителство – да се възползва от европейската директива и да поеме контрола над управлението на „Лукойл“, призова Искрен Веселинов.