/ sxc.hu
Трагедията в 52-ро ОУ "Цанко Церковски" е трагедия за цялото българско общество. Това се посочва в отворено писмо от целия педагогически и непедагогически състав на училището в кв. Бояна до президента, премиера, министъра на образованието и началника на РУО София-град и медиите.

Писмото е във връзка с възникналия инцидент на 24 февруари и в него се изказват най-искрени и дълбоки съболезнования към близките на починалата ученичка Габриела.

Защо се стигна до трагедията с 11-годишното дете след сбиване в училище?

"Губим децата си, а трябва да се опомним, да се спрем, да се замислим къде остана нашата човечност? Защо всеки си мисли, че другите са му виновни? Защо не намираме ясни, прости решения на очевадни проблеми? Защо този свят се превърна в свят на интереси и лично самозадоволяване", пита се в писмото.

"Всички ние изразяваме безрезервната си подкрепа към директора Данко Калапиш и учителката Ваня Блъскова. Двамата са преки участници в трагичното събитие, и на тяхно място можеше да бъде всеки от нас при така нещастно стеклите се обстоятелства", се заявява в него.
 

Директорът на училището Данчо Калапиш и учителката Ваня Блъскова
screenshot/vbox7


Починалото момиченце три пъти си гълтало езика, линейката дошла след 30 минути (ВИДЕО)

Посочва се, че никога агресията в 52-ро ОУ не е била неглижирана, дори и като самозащита.

"В тази връзка следва да отбележим, че на голяма част от нас учителите собствените деца учат в училището. На всеки един от нас детето му можеше да бъде от едната или от другата страна на трагедията. Време да изкрещим, да ви събудим от съня на безразличието и егоцентризма, на злобата и отрицанието на всеки и на всичко в нашето общество. Да променим заедно нещата", посочват учителите.

Психолози ще работят с децата и учителите от 52-о училище

В писмото работещите в училището призовават да спре агресията в семейство, училище и обществото; за промяна на Наредбата за приобщаващо образование; да се въведат законови рамки, на база, на които да се налагат санкции на родители, които не съдействат адекватно в учебно-възпитателния процес; да се въведат точни и ясни механизми за справяне с проблемните ученици; да се организират и провеждат периодични курсове на педагогическите кадри за адекватно реагиране при-кризисни ситуации, нещастни случаи, застрашаващи здравето и живота на учащите се.

Училището изисква още да се въведе задължително присъствие на медицинско лице в училище до приключване на целия учебен процес и най-вече да бъдем хора.