Линията Русе - Варна, която минава през Хитрино, е можело да бъде ремонтирана с европейски средства, каза транспортният министър от кабинета "Орешарски" Данаил Папазов. Той уточни, че проектът за рехабилитация на линията е бил приоритетен и одобрен от Европейската комисия. Със смяната на властта обаче Николина Ангелкова, тогава служебен министър на транспорта, маха линията Русе-Варна от оперативната програма. По думите на Ангелкова обаче, кои точно проекти да се финансират е решение на Европейската комисия.
В първоначалният вариант на Оперативна програма Транспорт 2014-2020 година линията е Русе - Варна е била приоритет, заедно с още 4 проекта, каза тогавашният министър на транспорта Данаил Папазов.
Започва изтеглянето на цистерните от Хитрино (ВИДЕО)
"Като най-готов проект беше Варна-Русе и го сложихме като челен приоритет за работа в следващия програмен период. Разбира се, беше одобрена програмата от ЕК, но ние я оставихме да се подпише от новия кабинет, тогава служебния кабинет на г-н Близнашки и веднага след това приоритетите бяха пренаредени като Варна-Русе беше сложен на по-задни места и паричните средства, които бяха предвидени, бяха насочени за Елин Пелин - Септември.
Служебният транспортен министър през 2014 година Николина Ангелкова отрече да е махала или размествала проекта за ремонт на линията Русе - Варна.
Какви са версиите за взрива в Хитрино?
Трагедия: Хитрино след взрива (ВИДЕО/СНИМКИ)
"Първо финансиране, така както той твърди, че са пренасочени парите към проекта Септември-София, никога не е имало, за съжаление, за железопътния проект Русе-Варна. Второ, принципа на подреждане на проектите в оперативната програма следва да се съобразява изцяло с изискванията на регламентите. Ние сме изпратили всички възможни проекти, които бихме искали да се финансират, но ЕК гледа какви са правилата на регламентите".
Докараха фургоните за останалите без дом в Хитрино (СНИМКИ)
По думите на Ангелкова линията Русе - Варна спада към разширената TEN-T мрежа, а изискването на Европейския съюз е приоритетно да се финансират проекти от основната TEN-T мрежа. Според Данаил Папазов обаче подредбата на приоритетите в оперативните програми е въпрос на държавна политика и преценка на управляващите.