Най-малко 15 души на ден през уикенда звънят в един от тях
Проверка на NOVA - при пациенти със симптоми на COVID медицинските центрове, които имат договори и заместват личните лекари през уикенда, не са задължени да ги приемат.

Как да различим сезонния грип от коронавируса (ВИДЕО)

Причината е, че се водят неотложно, но не и спешно звено. Затова консултациите са само по телефона. За пациентите остава вариантът да търсят специалист или Спешна помощ.

Най-малко 15 души на ден през уикенда звънят в един от медицинските центрове у нас с въпроси за COVID. След консултация по телефона, именно тези пациентите се препращат.

Причината - макар да заместват джипитата, лекарите тук не извършват всички техни дейности. „Ние извършваме дейности по здравен проблем, който е възникнал в момента. Не издаваме никакви документи, както личният лекар. Нито издаваме направления, болничните не сме задължени да ги издаваме”, обясни д-р Виктория Николова, управител на медицински център „Лора”.

Ще се справят ли болниците с втората вълна на COVID-19 (ВИДЕО)

На всички въпроси на притеснените пациенти пък отговарят и помагат, но по телефона:
„Първо говорят с личните лекари и ако не могат да се свържат с тях, се свързват с нас. Ние даваме консултации по телефона и преценяваме дали да дойдат тук, или съответно ги пращаме в специализираните лечебни заведения”, обясни педиатърката д-р Красимира Стоименова.

Заради липса на пациенти със симптоми на коронавирус пък, в чакалнята няма нужда от така наречените зелени коридори, които бяха въведени при посещенията на джипитата в началото на пандемията.

Медицинският център има договор с над 140 лични лекари, което означава, че е на разположение на над 200 000 пациенти през уикенда. Въпреки това натоварването е много по-голямо в делничните дни, когато работят всички кабинети.
nova.bg