Над 3400 сигнали за оплакване са подали българските потребители до Федерацията на потребителите, съобщи Павел Кърлев, изпълнителен секретар на федерацията. 98% от сигналите са оплаквания на гражданите от доставката на обществените услуги - топлоснабдяване, електроснабдяване, ВиК.
Най-много - 60% от тях са за доставката на топлинна енергия. Напоследък доставчиците изправят пред съда нередовните платци, като не им позволяват да си изключат парното. Най-често това се случва в големите градове - София, Варна, Русе, Бургас и др. От друга страна в най-малките градове електроразпределителните дружества не могат да осигурят нормалното напрежение от 220 волта, докато в по-големите има свръхнапрежение, от което изгарят повечето електроуреди на потребителите, пише БГНЕС.
Кърлев призна, че отношенията на федерацията с Комисията за защита на потребителите не са се подобрили. „Комисията действа избирателно по отношение на потребителските проблеми", коментира той и добави, че често от там препращат потребителите към федерацията, когато имат проблеми, свързани с обществени услуги. „Те имат отрицателен афинитет към най-острите проблеми на българите - с топло-, електро- и водоснабдяването", допълва той.
До момента във федерацията не са получени сигнали за опасни стоки по време на коледните базари и разпродажби. Според Кърлев това се дължи на факта, че българският потребител поумнява, вече знае как да реагира и да избягва опасните стоки.