Министърът на външните работи Николай Младенов показа пред журналисти въведената система за електронен документооборот, като изпрати доклад до Министерския съвет.
"С въвеждането на системата на практика МВнР става първото българско безхартиено министерство", отбеляза министърът. По думите му така ще се спестят над 100 000 лв. годишно само от разходите за хартия и тонери в МВнР, намалява се времето за придвижване на документите и се минимизира рискът от загубата им.
Всички служители, които подписват документи от името на министерството, вече разполагат с електронен подпис, каза министърът и добави, че ежедневно над 100 са документите, върху които се разписват. Министърът посочи, че предстои въвеждането на електронни услуги в консулските служби. В момента консулската електронна система се тества в няколко служби по света, отбелязва БТА.
Софтуерът е купен през 2004 година и сега е въведен след актуализация. Системата е защитена, гарантира министърът и добави, че по нея не тече класифицирана информация.
Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов, който е и националният координатор на е-правителство, отбеляза, че очакваният икономически ефект при свързването на централните ведомства би възлязъл на около 5 млн. лв. годишно. Към момента в централизирания електронен обмен на документи са включени 16 централни администрации.