„Това е процедура за възлагане на услуга – доставка на два медицински вертолета, които да бъдат с екипаж, технически състав и до тук приключва всичко”. Това заяви министърът на транспорта Георги Гвоздейков по NOVA NEWS по повод договора на служебния министър Христо Алексиев за въздушните линейки и спора доколко е бил изгоден за България.
Всеки вертолет прогнозно може да направи по 250 часа годишно, прогнозира Гвоздейков и уточни, че става дума за 18 млн. лева, но не знае къде е записано цената на летателен час. "Около 1 млн. на месец струва тази услуга. Длъжни сме всеки месец да заплащаме тази цена”, каза министърът на транспорта.
По думите му – „лети не лети, плащаш 1 млн. и сме длъжни всеки месец след подписване на договора да заплащаме тази цена”. Гвоздейков обясни, че в техническата спецификация и в договора, подписан от служебния кабинет, нямало изискване да бъдат обучавани пилоти и медици. Той отрече думите на своя предшественик, че постигнатата цена за летателен час е най-ниската и че било заложено безплатно обучение на пилоти и на медицински екипи
„Самото изказване на Христо Алексиев бе ходене по много тънък лед. Зад изказването стоеше провала на екипа, който работи по въпроса. Това е процедура за възлагане на услуга, която цели доставката на 2 хеликоптера, с технически състав и това е. Държавата да осигури хангарите, оперативните бази. Едната база е заложена на Летище София, другата – до военновъздушното училище в Долна Митрополия”, каза Гвоздейков.
Той се позова на договора, където не е записано обучение на медици и на пилоти. „В тези 24 точки като ангажимент на изпълнителя, няма ангажимент да обучава пилоти, нито медицински персонал”, каза Гвоздейков.
Относно „сглобката” на управляващата коалиция, той обясни, че целите Шенген, Еврозоната и законодателните промени, свързани с Плана за възстановяване и устойчивост обединяват правителството. „Българският народ реши, че двете политически коалиции, които бяха на първо и на второ място, трябва да бъдат представени по този начин. „Държим се като отбор, който трябва да изпълни тези задачи, представени пред нас”, каза транспортния министър.
За посещението на украинския президент Володимир Зеленски, Гвоздейков обясни, че той е използвал държавния операционен оператор – Авиоотряд 28, от съображение за сигурност.
Всеки вертолет прогнозно може да направи по 250 часа годишно, прогнозира Гвоздейков и уточни, че става дума за 18 млн. лева, но не знае къде е записано цената на летателен час. "Около 1 млн. на месец струва тази услуга. Длъжни сме всеки месец да заплащаме тази цена”, каза министърът на транспорта.
По думите му – „лети не лети, плащаш 1 млн. и сме длъжни всеки месец след подписване на договора да заплащаме тази цена”. Гвоздейков обясни, че в техническата спецификация и в договора, подписан от служебния кабинет, нямало изискване да бъдат обучавани пилоти и медици. Той отрече думите на своя предшественик, че постигнатата цена за летателен час е най-ниската и че било заложено безплатно обучение на пилоти и на медицински екипи
„Самото изказване на Христо Алексиев бе ходене по много тънък лед. Зад изказването стоеше провала на екипа, който работи по въпроса. Това е процедура за възлагане на услуга, която цели доставката на 2 хеликоптера, с технически състав и това е. Държавата да осигури хангарите, оперативните бази. Едната база е заложена на Летище София, другата – до военновъздушното училище в Долна Митрополия”, каза Гвоздейков.
Той се позова на договора, където не е записано обучение на медици и на пилоти. „В тези 24 точки като ангажимент на изпълнителя, няма ангажимент да обучава пилоти, нито медицински персонал”, каза Гвоздейков.
Относно „сглобката” на управляващата коалиция, той обясни, че целите Шенген, Еврозоната и законодателните промени, свързани с Плана за възстановяване и устойчивост обединяват правителството. „Българският народ реши, че двете политически коалиции, които бяха на първо и на второ място, трябва да бъдат представени по този начин. „Държим се като отбор, който трябва да изпълни тези задачи, представени пред нас”, каза транспортния министър.
За посещението на украинския президент Володимир Зеленски, Гвоздейков обясни, че той е използвал държавния операционен оператор – Авиоотряд 28, от съображение за сигурност.