Подробни лични данни ще изискват от БДЖ при пътуване със спален и кушет вагон, съобщиха от превозвача. Компанията въвежда подобрения в системата за регистриране след трагичния инцидент с пожара във влака София – Кардам, при който изгоряха девет души. В диаграмата, в която се записват данни за пътниците във всяка спална или кушет кабина, вече ще има информация и от коя гара е издаден билетът на всеки клиент, както и за гарата, от която сме се качили във влака.
Превозвачът ще изисква и единния граждански номер на всеки от пътниците в двата типа вагони. Компанията има право да получава лични данни, тъй като дъщерното й дружество „Пътнически превози” има удостоверение за администратор на лични данни, обясниха от БДЖ.
Копия от диаграмата с идентичността на пътуващите ще се съхраняват и при инструкторите по обслужване на вагоните. По време на инцидента с влака София – Кардам край Червен бряг в нощта срещу 29 февруари списъкът с пътниците изгоря без налично копие от документа.
От БДЖ уверяват, че с обновените диаграми ще постигат по-прецизен контрол при пътуване. Предвижда се и кондукторите на спалните и кушет вагони да разполагат с мобилна връзка с началника на влака, диспечерския център и обслужващия персонал на вагоните. Мобилна връзка ще има и със служителите на Транспортна полиция.
Междувременно от БДЖ съобщиха, че агресията към мотрисите „Дезиро” продължава и към новите електрически вагони. Пет от стъклата на пътуващата вчера от Пловдив към София мотриса са били разбити с камъни от неизвестни лица.
Инцидентът е станал около 21:00 ч. в района на железопътна спирка Смирненски. Това е първият вандалски акт към електрическа „Дезиро”, допълниха от БДЖ. Стойността на разходите за подмяна на счупените стъкла възлиза на над 10 хиляди евро.