С националното външно оценяване по български език и литература на 10 май започва поредицата от изпити, които ежегодно се организират за всички ученици от четвърти клас през този месец. Това съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН). В първия ден учениците ще бъдат оценявани върху диктовка и текст за четене с разбиране, към който има 11 задачи.
На 14 май ще се състои изпитът по математика, на 16 май е изпитът по "Човекът и обществото", а на 17 май - по "Човекът и природата".
И по трите предмета тестът включва 16 задачи от затворен тип с три възможни отговора, от които само един е верен, и още три задачи от отворен тип, на които учениците трябва да отговорят сами. На всеки от изпитите четвъртокласниците ще имат на разположение един учебен час за работа върху задачите. Продължителността на всеки изпит за децата със специални образователни потребности е два учебни часа.
Целта на националните външни оценявания е да измерят индивидуалните постижения на учениците по различните предмети, да се определи необходимостта от подкрепа, където е необходима, както и да се осъществи мониторинг на образователния процес на различни нива - на училищно, на регионално и на национално.
С резултатите от националното външно оценяване по математика може да се кандидатства за обучение в прогимназиален етап в профилираните гимназии с профил "Математически" и "Природни науки", като тежестта им при балообразуването се определя от конкретното училище.
През тази година четвъртокласниците в страната са 63 883, информират от просветното ведомство.
На 14 май ще се състои изпитът по математика, на 16 май е изпитът по "Човекът и обществото", а на 17 май - по "Човекът и природата".
И по трите предмета тестът включва 16 задачи от затворен тип с три възможни отговора, от които само един е верен, и още три задачи от отворен тип, на които учениците трябва да отговорят сами. На всеки от изпитите четвъртокласниците ще имат на разположение един учебен час за работа върху задачите. Продължителността на всеки изпит за децата със специални образователни потребности е два учебни часа.
Целта на националните външни оценявания е да измерят индивидуалните постижения на учениците по различните предмети, да се определи необходимостта от подкрепа, където е необходима, както и да се осъществи мониторинг на образователния процес на различни нива - на училищно, на регионално и на национално.
С резултатите от националното външно оценяване по математика може да се кандидатства за обучение в прогимназиален етап в профилираните гимназии с профил "Математически" и "Природни науки", като тежестта им при балообразуването се определя от конкретното училище.
През тази година четвъртокласниците в страната са 63 883, информират от просветното ведомство.