/ Снимка: Дарик, архив
Началник-смяна е най-високата позиция сред арестуваните вчера митнически служители на ГКПП „Кулата”. Задържани бяха 23 души, като повечето са инспектори. Все още не се знае колко от тях ще получат обвинения.

Над 20 арестувани при акцията на "Кулата", продължават разпити и обиски

Схемите, по които са действали, са главно за дребни подкупи, взимани от шофьори на камиони, които не искали да бъдат проверявани, били са претоварени или са нямали винетни стикери. Заради акцията движението през ГКПП „Кулата” бе спряно и в двете посоки за близо 8 часа, а сутринта се образуваха километрични опашки от камиони.

Шофьори: От години даваме сигнали за корупционни схеми на границата

За различните услуги митничарите си имали определен ценоразпис – например за да се пропусне автовоз с над регламентираната дължина цената била между 5 и 10 евро. Определени 6 фирми пък били на абонамент при митничарите и срещу 50 до 100 лева камионите им не били проверявани или теглени, обясни шефът на Спецпрокуратурата Иван Гешев. За камионите, които не били на абонамент, цената достигала до 100 евро.

Маринов: При акцията на „Кулата“ няма задържани от Гранична полиция, само митничари
 
"В единия случай се взима такса на камион от определен кръг фирми. Ако се констатира претоварване, се плащат законово регламентирани суми. За да не плащат, фирми са били на абонамент. Съответния митнически инспектор, който се занимава с кантара, си води отделно счетоводство на коя фирма е камионът, какъв е номерът му, коя е датата. Същото счетоводство води и собственикът на фирмата. Плащането става на месечна база, като двете страни сядат и си изравняват сметките", каза Гешев. По 10 лева се прибирали и от шофьори на камиони без винетен стикер.