Прокуратурата предлага на член от бюрото за контрол на СРС-та да бъде отнет достъпът до класифицирана информация.
Преди два месеца е постъпил сигнал от ДАНС с информация за установени нарушения на служебните задължения от страна на член на Националното бюро за контрол на специалните разузнавателни средства, съобщиха от прокуратурата.
В конкретния случай е установено че член на бюрото контактува с податели на заявления (дори обвиняеми или подсъдими), съветва ги относно съдържанието на тези заявления, а дори и лично изготвя такива заявления или нарежда това на служител от администрацията на бюрото.
Проверката е установила, че обвиняем магистрат е имал среща в заведение с въпросния член на бюрото, непосредствено след което посетил сградата на институцията, където заявлението му за проверка било прието не по установения ред. По указание на члена на Националното бюро, то било изготвено от административния секретар на институцията в служебния й кабинет и на служебния й компютър.
Същият е и случаят с подсъдим, с когото членът на бюрото е в близки отношения - документът е изготвен и внесен по същия начин.
Членът на бюрото е имал разговори с обвиняем магистрат, в хода на които подробно обяснявал процедурата по подаване на заявление за проверка и възможните официални отговори на Бюрото, както и изводите, които следват за обвиняемия от тях.
Проверката е установила още, че след среща на члена на Бюрото с лице, спрямо което са били прилагани СРС, то подало заявление за проверка. Тя била осъществена от въпросния член на Бюрото. Освен това обвиняем магистрат бил заведен в Бюрото лично от този член, за да подаде заявление.
Според прокуратурата описаните случаи, установени при проверките на ДАНС, са нарушения на установения обществен ред и са основание членът на бюрото да се смята за ненадежден от гледна точка на сигурността и опазване на тайната.
Това е причината прокуратурата да предложи на ДАНС отнемане на разрешението за достъп до класифицирана информация. Наличието на такова разрешение е изискване за заемане на длъжността член на Националното бюро, а липсата му е предпоставка за предсрочно прекратяване на мандата от Народното събрание.
Преди два месеца е постъпил сигнал от ДАНС с информация за установени нарушения на служебните задължения от страна на член на Националното бюро за контрол на специалните разузнавателни средства, съобщиха от прокуратурата.
В конкретния случай е установено че член на бюрото контактува с податели на заявления (дори обвиняеми или подсъдими), съветва ги относно съдържанието на тези заявления, а дори и лично изготвя такива заявления или нарежда това на служител от администрацията на бюрото.
Проверката е установила, че обвиняем магистрат е имал среща в заведение с въпросния член на бюрото, непосредствено след което посетил сградата на институцията, където заявлението му за проверка било прието не по установения ред. По указание на члена на Националното бюро, то било изготвено от административния секретар на институцията в служебния й кабинет и на служебния й компютър.
Същият е и случаят с подсъдим, с когото членът на бюрото е в близки отношения - документът е изготвен и внесен по същия начин.
Членът на бюрото е имал разговори с обвиняем магистрат, в хода на които подробно обяснявал процедурата по подаване на заявление за проверка и възможните официални отговори на Бюрото, както и изводите, които следват за обвиняемия от тях.
Проверката е установила още, че след среща на члена на Бюрото с лице, спрямо което са били прилагани СРС, то подало заявление за проверка. Тя била осъществена от въпросния член на Бюрото. Освен това обвиняем магистрат бил заведен в Бюрото лично от този член, за да подаде заявление.
Според прокуратурата описаните случаи, установени при проверките на ДАНС, са нарушения на установения обществен ред и са основание членът на бюрото да се смята за ненадежден от гледна точка на сигурността и опазване на тайната.
Това е причината прокуратурата да предложи на ДАНС отнемане на разрешението за достъп до класифицирана информация. Наличието на такова разрешение е изискване за заемане на длъжността член на Националното бюро, а липсата му е предпоставка за предсрочно прекратяване на мандата от Народното събрание.