Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) подаде жалба във Върховния административен съд (ВАС) за нанесени щети заради заповедта на здравния министър Костадин Ангелов от 18 март, с която затвори СПА центровете и заведенията в хотелите и другите места за настаняване, но без държавата да предложи каквито и да е компенсации на бизнеса, съобщиха от организацията.
В жалбата на БХРА се подчертава, че от началото на кризата, породена от пандемията на COVID-19, единственият сектор от туристическата индустрия, който не е бил обезщетен от държавата за принудителното си спиране на работа и ограниченията, които са възпрепятствали дейността му, е хотелиерският.
Много от СПА хотелите затвориха, искат държавна помощ (ВИДЕО)
За да не бъдат компенсирани със средства от държавата, хотелите оставаха формално отворени, въпреки че реално не можеха да извършват дейност, коментират от БХРА.
От организацията посочват, че въпреки усилията на хотелиерите да обслужат своите клиенти с доставки на храна и напитки по стаите, това напрактика не е било невъзможно, тъй като гостите закусват, обядват и вечерят в един и същи за всички посетители часови пояс, а за да бъдат обслужени качествено за всеки две стаи реално е трябвало да бъде осигурен по един сервитьор.
Хотелиери и ресторантьори поискаха нов Закон за туризма
Подобно количество персонал не е предвиден и при пълна заетост на хотелите, посочват от БХРА и допълват, че това, заедно със затворените спа центрове, е довело до понижаване на нивото на хотелските услуги, откази от резервации и преки загуби за бизнеса, които държавата не е компенсирала.
В жалбата на БХРА се подчертава, че от началото на кризата, породена от пандемията на COVID-19, единственият сектор от туристическата индустрия, който не е бил обезщетен от държавата за принудителното си спиране на работа и ограниченията, които са възпрепятствали дейността му, е хотелиерският.
Много от СПА хотелите затвориха, искат държавна помощ (ВИДЕО)
За да не бъдат компенсирани със средства от държавата, хотелите оставаха формално отворени, въпреки че реално не можеха да извършват дейност, коментират от БХРА.
От организацията посочват, че въпреки усилията на хотелиерите да обслужат своите клиенти с доставки на храна и напитки по стаите, това напрактика не е било невъзможно, тъй като гостите закусват, обядват и вечерят в един и същи за всички посетители часови пояс, а за да бъдат обслужени качествено за всеки две стаи реално е трябвало да бъде осигурен по един сервитьор.
Хотелиери и ресторантьори поискаха нов Закон за туризма
Подобно количество персонал не е предвиден и при пълна заетост на хотелите, посочват от БХРА и допълват, че това, заедно със затворените спа центрове, е довело до понижаване на нивото на хотелските услуги, откази от резервации и преки загуби за бизнеса, които държавата не е компенсирала.