Необходимо е да се приеме нов Закон за туризма, който да намали административната тежест и да облекчи процедурите за бизнеса. Това гласи позиция на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА), публикувана във Facebook.
Според БХРА трябва да се облекчат процедурите по категоризирането на туристически обекти и сертифицирането на балнеолечебни (медикъл спа) центрове, спа центрове, уелнес центрове и таласотерапевтични центрове. Да се увеличи защитата на правата на потребителите на туристически услуги и да се създаде единна браншова структура.
От БХРА заявяват, че един от основните проблеми на бранша е сивият сектор в отрасъла, а при допуснати грешки от един обект се прикачва етикет за целия бранш. Този въпрос може да се реши чрез по-ясни и строги правила за членството на отделните субекти в местни и национални сдружения. Проблемни са основно малките обекти, които функционират за 30-40 дни, подчертават от БХРА. И допълват, че докато цялата власт се е съсредоточила в проверки на големите, малките никой не ги проверява и се мултиплицират проблемите ежегодно, от което страда целият бранш.
Хотелиери и ресторантьори искат промени в правилата за категоризация
Необходимо е да се премахне и категоризация в туризма и да се въведе доброволна такава, подчертават от БХРА. Както и да се променят нормите и правилата за откриване на заведения за хранене и развлечения и места за настаняване. Практиката в момента е хотелът, както и прилежащите към него места за настаняване и развлечения да бъдат категоризирани отделно. Предвид обстоятелството, че тези заведения не могат да функционират самостоятелно от БХРА предлагат процедурите по категоризацията да бъдат опростени, като с едно заявление се категоризира или прекатегоризира целият комплекс. Трябва да се направят и промени в Тарифата за таксите, които се събират по Закона за туризма, тъй като в момента се събират такива за всяко отделно заведение в местата за настаняване.
БХРА смята, че Единната система за туристическа информация трябва да може да се ползва от бранша без заплащане. Предлага се да се събират и детайлни данни не само за туристите, пристигнали от трети страни, но и за гостите от ЕС.
От организацията заявяват, че са категорично против чрез Закона за туризма да се създават лечебни заведения, като затова се искат и промени при сертифициране на СПА, медикъл и таласо центровете.
От организацията считат, че е добре да се запази практика контролът да се осъществява от Комисията за защита на потребителите. Не намираме за нормално този, който категоризира, той и да проверява, категорични са от БХРА.
Да се отдели подобаващо място в новия закон на къмпингите, като се направи наредба за къмпингите, настояват още от БХРА. Те настояват и за промяна в Наредбата за водно спасяване.
Според БХРА трябва да се облекчат процедурите по категоризирането на туристически обекти и сертифицирането на балнеолечебни (медикъл спа) центрове, спа центрове, уелнес центрове и таласотерапевтични центрове. Да се увеличи защитата на правата на потребителите на туристически услуги и да се създаде единна браншова структура.
От БХРА заявяват, че един от основните проблеми на бранша е сивият сектор в отрасъла, а при допуснати грешки от един обект се прикачва етикет за целия бранш. Този въпрос може да се реши чрез по-ясни и строги правила за членството на отделните субекти в местни и национални сдружения. Проблемни са основно малките обекти, които функционират за 30-40 дни, подчертават от БХРА. И допълват, че докато цялата власт се е съсредоточила в проверки на големите, малките никой не ги проверява и се мултиплицират проблемите ежегодно, от което страда целият бранш.
Хотелиери и ресторантьори искат промени в правилата за категоризация
Необходимо е да се премахне и категоризация в туризма и да се въведе доброволна такава, подчертават от БХРА. Както и да се променят нормите и правилата за откриване на заведения за хранене и развлечения и места за настаняване. Практиката в момента е хотелът, както и прилежащите към него места за настаняване и развлечения да бъдат категоризирани отделно. Предвид обстоятелството, че тези заведения не могат да функционират самостоятелно от БХРА предлагат процедурите по категоризацията да бъдат опростени, като с едно заявление се категоризира или прекатегоризира целият комплекс. Трябва да се направят и промени в Тарифата за таксите, които се събират по Закона за туризма, тъй като в момента се събират такива за всяко отделно заведение в местата за настаняване.
БХРА смята, че Единната система за туристическа информация трябва да може да се ползва от бранша без заплащане. Предлага се да се събират и детайлни данни не само за туристите, пристигнали от трети страни, но и за гостите от ЕС.
От организацията заявяват, че са категорично против чрез Закона за туризма да се създават лечебни заведения, като затова се искат и промени при сертифициране на СПА, медикъл и таласо центровете.
От организацията считат, че е добре да се запази практика контролът да се осъществява от Комисията за защита на потребителите. Не намираме за нормално този, който категоризира, той и да проверява, категорични са от БХРА.
Да се отдели подобаващо място в новия закон на къмпингите, като се направи наредба за къмпингите, настояват още от БХРА. Те настояват и за промяна в Наредбата за водно спасяване.